3

توصیه‌های نماینده ولی‌فقیه در کردستان به مسئولان برای سال 1401/کم‌لطفی دیگران را با خوبی جبران کنیم

  • کد خبر : 5381
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
توصیه‌های نماینده ولی‌فقیه در کردستان به مسئولان برای سال 1401/کم‌لطفی دیگران را با خوبی جبران کنیم

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان به مسئولان استانی توصیه‌هایی برای سال ۱۴۰۱ کرد و گفت: سعی کنیم کم‌لطفی‌های دیگران را با کار خوب جبران‌ کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی پیش‌ازظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد، با تبریک سال نو و آغاز ماه مبارک رمضان اظهار داشت: امیدوارم همه مسئولان و مردم سالی پر از موفقیت و سربلندی داشته باشند.

وی گفت: خوشبختانه در نخستین روزهای سال‌جاری نزولات آسمانی امید در وجود مردم ایجاد کرده و باعث شور و شعف شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در رابطه با راهبرد و توصیه اخلاقی برای سال‌ جدید به آیه 34 سوره فصلت اشاره کرد و افزود: خداوند فرموده «وَلَا تَسْتَوِى الْحَسَنَهُ وَلَا السَّیِّئَهُ ادْفَعْ بِالَّتِى هِىَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِى بَیْنَکَ وَ بَیْنَهُ عَدَاوَهٌ کَأَنَّهُ وَلِىٌّ حَمِیمٌ‏؛ نیکى با بدى یکسان نیست؛ بدى دیگران را با شیوه‏ بهتر که نیکى است دفع کن، که این هنگام آن کس که میان تو و او دشمنى است همچون دوست گرم و عداوتش نسبت به تو تمام مى‏‌شود».

وی با اشاره به آیه 35 سوره فصلت؛ وَمَا یُلَقَّاهَا إِلَّا الَّذِینَ صَبَرُوا وَمَا یُلَقَّاهَا إِلَّا ذُو حَظٍّ عَظِیمٍ؛ خطاب به مسئولان و همه مردم تصریح کرد: سعی کنیم کار بد و کم‌لطفی دیگران را با کار خوب و به بهترین نحو پاسخ دهیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی به پنج توصیه امام باقر(ع) به جابر بن یزید جعفی گریزی زد و عنوان کرد: حضرت فرموده اگر به تو ظلم شد، ظلم نکن؛ اگر به تو خیانت کردند، تو خیانت نکن؛ اگر تو را تکذیب کردند، عصبانی مشو؛ اگر تو را مدح کردند، خوشحال مشو و اگر تو را بدگویی کردند، بی‌تابی مکن!، لذا باید از غیبت، خیانت، پشت سر حرف زدن و تخریب دیگران دوری کرد.

وی خطاب به مسئولان یادآور شد: در یک جلسه یک حرکت بد بارها و بارها دهن به دهن می‌شود، اما کارهای خیر و خوب در همان جلسه و مکان باقی می‌ماند!، بنابراین باید در سال جدید ضمن امانتداری، کارهای خوب را به‌جای کارهای بد ترویج دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان  رعایت این توصیه‌ها را نیاز کنونی جامعه خواند و ابراز داشت: امیدواریم سال جدید برای همگان پر از خیر و برکت و پیشرفت باشد.

لینک کوتاه : https://pourzahabi.ir/?p=5381

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.