4

در وحدت نباید دنبال نقطه ضعف گرفتن از همدیگر باشیم./ با تعطیلی دانشگاهها و مدارس علم معطل می ماند.

  • کد خبر : 6470
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
در وحدت نباید دنبال نقطه ضعف گرفتن از همدیگر باشیم./ با تعطیلی دانشگاهها و مدارس علم معطل می ماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی پیش ازظهرامروز در همایش پرچمداران وحدت با حضور جمع کثیری از روحانیون اهل سنت و تشیع که در سالن مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار گردید ضمن تبریک هفته گرامی وحدت اظهار داشتند: وحدت وجود دارد و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی پیش ازظهرامروز در همایش پرچمداران وحدت با حضور جمع کثیری از روحانیون اهل سنت و تشیع که در سالن مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار گردید ضمن تبریک هفته گرامی وحدت اظهار داشتند: وحدت وجود دارد و باید سعی و تلاش کنیم این وحدت گسستی پیدا نکند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه وحدت در سایه پنج مفهوم محقق می شود افزودند: در وحدت نباید انسان تنگ نظر باشد چرا که اگر انسان دیدگاه کوته بین داشته باشد هیچ وقت با برادران خودش هم نمی تواند زیر یک سقف بماند.
حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی یکی از موانع بر قراری وحدت بین مسلمین را نقطه ضعف گرفتن از همدیگر دانست و ابراز داشتند: در وحدت جایز نیست دنبال نقطه ضعف گرفتن از همدیگر باشم لازم است برادرانه، با خلوص نیت و صمیمیت تمام در کنار همدیگر زندگی کنیم.
ایشان نصایح و حرفهای دلسوزانه از روی عطوفت را از دیگر نکات وحدت برشمرد و عنوان داشتند: ما در طول 2 سال گذشته از حضورمان در استان بر اساس وحدت و اخلاص همه را دعوت به این کردیم که اگر موضعی، فکری و یا نظری دارید بیاید از نزدیک گفتگو کنیم نه اینکه فقط خواهان این باشید که از طریق تریبون اظهار نظر بفرمایید.
نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه وحدت سیاسی کاری ندارد و انتقاد باید واقعی باشد گفتند: ضروری است در وحدت عقل گرایانه عمل کنیم و با بکار بردن عقل رسالت انبیاء را در جامعه خود پیاده کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به وقایع اخیر و تعطیلی بازار و مغازه ها در کردستان پرداخت و خاطر نشان کردند: اکثر کسبه و تجار از بستن و تعطیلی مغازه ها راضی نیستند و عده ای با تهدید کردن آنها را وادار به این کار می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی با بیان اینکه از روشنگری و آگاهی در مدارس غفلت شده است،  با انتقاد از جامعه حوزوی، دانشگاهی و فرهنگی افزودند: 80 درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاهها در کردستان اهل سنت هستند و بیش از دو هزار عالم و ماموستا در این استان هستند، لذا سوال اینجاست شماها برای روشنگری جوانان چکار کرده اید؟ مدرسه رفتی، دانشگاه رفتین، محله و شهرکها رفته اید و دانشجویان و جوانان را دعوت به مسجد کرده اید و با آنها نشست و گفتگو کرده اید.
نماینده ولی فقیه در کردستان گفتند: چرا کسی که دوستدار نظام است مورد تحقیر قرار می گیرد. می بینیم افرادی که معتقد و پایبند هستند در جلسات شرکت کنند منافق قلمداد می شوند و اگر بیانیه ای در محکومیت اغتشاشگران امضاء کند مورد حمله قرار می گیرد.
ایشان با بیان اینکه خیلی از این افراد که ادعا دارند،  خودشان در بستر استبداد فریاد آزادی خواهی سر می دهند و آزادی دیگران را به نوعی به چالش می کشند که چرا فلان بیانیه امضاء یا فلان جلسه شرکت نموده اید.
حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی تصریح کردند: بانوان جمهوری اسلامی از حقوق انسانی بالایی برخورداند و اگر حکومت می خواست زن در ایران تحقیر شود از ورود به دانشگاه ممانعت می شدند و در مسابقات ورزشی شرکت نمی کردند چه بسا که ملاحظه شد دو تن از بانوان ما در مسابقات آسیایی فوتسال داوری می کردند.
وی اذعان داشتند: هر وقت اتفاقی افتاده بلوغ فکری جمهوری اسلامی بالا رفته و باعت قوت و انسجام بیشتر جامعه شده و اگر نسبت به هم بدببن نباشیم روزگار بهتر خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه با تعطیلی دانشگاهها و مدارس دانشگاهها برای همیشه تعطیل نمی مانند افزودند: با این کار علم معطل می ماند و این به ضرر مردم و مملکت است.

لینک کوتاه : https://pourzahabi.ir/?p=6470

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.