4

مشکلات حوزه زنان کردستان در قالب طرح پژوهشی احصا شود

  • کد خبر : 5457
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
مشکلات حوزه زنان کردستان در قالب طرح پژوهشی احصا شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: مشکلات و چالش‌های حوزه زنان در استان در قالب طرح پژوهشی احصا و بررسی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی پیش‌ازظهر امروز در دیدار با مسئول و اعضای بسیج جامعه زنان استان کردستان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد، برنامه‌های حوزه زنان را نیازمند آسیب‌شناسی دانست و اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود در رابطه با این حوزه، از کلی‌گویی مشکلات خودداری و مسائل متناسب با استان کردستان اولویت‌بندی و جمع‌بندی شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر جمعیت استان کردستان یک میلیون و 678 هزار نفر بوده که حدود نصفی از آن را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: این میزان از جمعیت شهری و روستایی از لحاظ تحصیلات و شغل شناسایی شوند چراکه برای نجات از کلی‌گویی، جزئی‌نگری و پیشبرد اهداف و حل مشکلات نیازمند داده‌های مناسب هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی و مشکلات حوزه زنان در حواشی شهر به ویژه نایسر در حال پیگیری است، افزود: متأسفانه برخی‌ها مدعی شده که نایسر سنندج 120هزار نفر جمعیت داشته در حالی‌که براساس محاسبه تعداد کنتور برق و آب 50 تا 55 هزار نفر در این ناحیه منفصل شهری زندگی می‌کنند، لذا انتظار می‌رود ضمن دقت در اعلام آمارها و بیان واقعیت‌ها، از سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی مسائل و آمارهای غیرواقعی خودداری شود.

وی با ذکر اینکه آسیب‌های حوزه زنان و خانواده در کردستان احصا نشده است، تصریح کرد: مشکلات و چالش‌های این حوزه در قالب طرح پژوهشی شناسایی، بررسی و متناسب با آنها، راهکار و پیشنهاد ارائه شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی واژه کودک همسری را برگرفته از فرهنگ غربی‌ها و غیرقابل قبول خواند و بیان کرد: کودکانی با سنین پایین و در حالی که به بلوغ عقلی و جسمی نرسیده‌اند تن به ادواج می‌دهند، در حالی‌که این خلاف دیدگاه اسلام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه برخی‌ها در مقابل طرح مشکلات در کردستان خوشحال می‌شوند در حالی‌که باید تأسف خورد، عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود از زنانی که در کارگاه‌های تولیدی سنندج از صبح تا عصر با حقوق پایین و تنها به امید داشتن بیمه، زحمت می‌کشند، بازدید و ضمن گفت‌وگو با آنان، چرایی این وضعیت را پیگیری کنید.

مسئول و اعضای بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌ا‌لمقدس کردستان نیز در این دیدار هر کدام به بیان سخنرانی و نقطه نظرات خود در رابطه با وضعیت کنونی حوزه زنان در استان پرداختند.

لینک کوتاه : https://pourzahabi.ir/?p=5457

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.