4

نشست هم‌اندیشی نماینده ولی‌فقیه در کردستان با روحانیون /دغدغه‌های ماموستیان شنیده شد/تقویت 5مدرسه علوم‌دینی اهل‌سنت+تصاویر

  • کد خبر : 5999
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵
نشست هم‌اندیشی نماینده ولی‌فقیه در کردستان با روحانیون /دغدغه‌های ماموستیان شنیده شد/تقویت 5مدرسه علوم‌دینی اهل‌سنت+تصاویر

نشست هم‌اندیشی نماینده ولی فقیه در کردستان با روحانیون جوان و پیشکسوت استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی پیش‌ازظهر امروز در نخستین نشست هم‌اندیشی ۳ ساعته با روحانیون جوان و پیشکسوت استان کردستان که در سالن جلسات مرکز بزرگ اسلامی سنندج برگزار شد، با تبریک ولادت با سعادت امام رضا(ع) اظهار داشت: از امام رضا(ع) درباره تعریف  توکل سوال شده “وَ سُئِلَ ع عَنْ حَدِّ اَلتَّوَکُّلِ فَقَالَ ع أَنْ لاَ تَخَافَ أَحَداً إِلاَّ اَللَّهَ، امام(ع) فرمود: از کسی جز خداوند بیمناک نباشد.

وی با بیان اینکه این جلسه به‌منظور شنیدن دغدغه‌های علمی، فکری، سیاسی، اداری، اجتماعی و اداری برگزار شده است، گفت: علاوه بر اینها، از وضعیت معیشت زندگی ماموستایان مطلع هستیم و تلاش می‌کنیم که وضعیت بهتر شود. 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه انتظار می‌رود ماموستایان مشکلات و دغدغه‌های خود را در حوزه‌های مختلف شفاف بیان کنند، تصریح کرد: ما از عالم شدن برادران اهل‌سنت بیمی نداشته و باید علم رونق بیشتری بگیرد و ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه ارتقای سطح علمی ماموستایان برایمان بسیار با اهمیت است، افزود: در صدد اجتهاد مستقل هستیم به این معنا که کردستان چنانکه در گذشته وعده داده شده است قطب فقه شافعی باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با اشاره به اینکه کردستان باید پایگاه شافعی در دنیا شود، بیان کرد: تحقق این امر نیازمند فرایندهایی است که در حال انجام است.

وی از‌ تلاش‌ و جذب اعتبار در سفر پیش‌روی رئیس‌جمهور محترم به کردستان برای اتمام‌ پروژه‌های نیمه تمام مدارس علوم دینی در سقز، مریوان، بانه و راه‌اندازی مدرسه شیخ‌الاسلام سنندج و کلنگ‌زنی کامیاران و بهره‌برداری تا مهرماه سال 1402 خبر داد و تأکید کرد: پس از تحقق این وعده‌ها به تلاش ماموستایان برای جذب و پرورش طلبه‌های جوان و تازه‌نفس نیاز داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با ذکر اینکه برگزاری این‌ جلسات راه‌گشاست و تداوم دارد، خاطرنشان کرد: 2500 مسجد در استان کردستان وجود داشته که امام جماعت آنها با خواسته مردمی انتخاب شده و مشکلی ندارند.

وی با تأکید بر اینکه نگاه امنیتی به روحانیون کردستان نداریم و جاهایی هم که ضعف‌هایی باشد، اصلاح خواهیم کرد ابراز داشت: نباید نسبت به تهدیدها ساده‌انگار باشیم‌ اما بدگمانی هم پسندیده نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با یادآوری اینکه ماموستایان کردستان نجیب و ساده‌زیست هستند، تصریح کرد: عالمان دینی از تخریب معاندان نظام نهراسند و از عرصه بیرون نروند.

وی با بیان اینکه “صداقت، رفاقت و محبت” شعار کاری ماست، عنوان کرد: حس و نگاهمان به روحانیون شیعه و سنی یکسان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه بنای نظام بر وحدت، دوستی و محبت است، یادآور شد: ممکن است گروه‌هایی پیدا شوند که به مقدسات شیعه و سنی اهانت کنند اما ما نباید که این غرض‌ورزی‌ها را به نظام‌ نسبت بدهیم.

روحانیون نیز در این نشست هر کدام در یک فضای صمیمانه به بیان دغدغه‌ها و ارائه نقطه نظرات و راهکار پیرامون وضعیت کاری خود پرداختند.

لینک کوتاه : https://pourzahabi.ir/?p=5999

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.