2

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: «احترام به عقاید دیگران» لازمه تبلیغ است/مشترکات و فرهنگ اهل‌بیت(ع) در عمل ترویج یابد

  • کد خبر : 5919
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
نماینده ولی‌فقیه در کردستان: «احترام به عقاید دیگران» لازمه تبلیغ است/مشترکات و فرهنگ اهل‌بیت(ع) در عمل ترویج یابد

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان «احترام به عقاید دیگران» را لازمه اصل تبلیغ دانست و گفت: باید مشترکات و فرهنگ اهل‌بیت(ع) در عمل ترویج شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی صبح امروز در نشست با مدیران‌کل تبلیغات اسلامی مناطق تلفیقی کشور که به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان برگزار شد ضمن خیرمقدم به مهمانان اظهار داشت: بنده از 40 سال گذشته در عرصه تبلیغ بوده که عمده آن در استان‌های تلفیقی کشور بوده است.

وی با اشاره به آیه 7 سوره محمد یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ گفت: خداوند در این آیه قرآن فرموده “ای اهل ایمان، شما اگر خدا را یاری کنید (یعنی دین و پیغمبر خدا را) خدا هم شما را یاری کند و ثابت قدم گرداند”.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: “هدایت دینی، هدایت سیاسی و خدمت‌رسانی و غم‌گساری از مردم” جزو وظایف روحانیون است، بنابراین انتظار می‌رود همه مادر این راستا گام برداریم.

وی با تأکید بر اینکه روحانیون برای رفع مشکلات مردم وقت بگذارند و فکر و مطالعه کنند، افزود: باید انسان‌ها را در عرصه تبلیغ به ویژه در مناطق تلفیقی کشور دوست داشت و به عقاید آنها احترام گذاشت و از مباحث حساسیت‌زا دوری کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی «احترام به عقاید دیگران» را لازمه اصل تبلیغ دانست و بیان کرد: «تنفر، حس خودبرتر بینی و خود حق بینی» انسان را از اهداف تبلیغ دور خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه زیارتگاه‌های متعددی در استان کردستان وجود داشته که در استان‌های دیگر کشور وجود ندارد عنوان کرد: اهل‌سنت به اهل بیت(ع) علاقه‌مند و محبت زیادی داشته و از خود تا امام زین‌العابدین شجره‌نامه نوشته و اعتقاد دلی است. باید مشترکات و فرهنگ اهل‌بیت(ع) در عمل ترویج شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه از دیدگاه امام رضا(ع) انسان‌ عاقل 10 خصلت دارد، خاطرنشان کرد: خصلت مهم این است که به هر کس که می‌رسد بگوید این از من بهتر و با تقواتر است، بنابراین این نگاه بسیار در عرصه تبلیغ مهم است.

وی با اشاره به نشست اواخر سال گذشته مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: حضرت آقا در آن نشست فرمودند از انفعال(بی‌عملی) و غرور دوری کنید و مسئولانی که مسئولیت بر عهده می‌گیرند از خداوند استمداد بجویند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان ارتقای جایگاه روحانیت و تبلیغ را مستلزم مطالعه و شناخت از ظرفیت‌های منطقه دانست و ابراز داشت: گاهی اوقات آمارهای اشتباه از برخی حوزه‌‌ها توسط افرادهایی ارائه می‌شود که افکارعمومی را نگران و اقدامی در جهت خودزنی است.

وی با تأکید بر ضرورت خودسازی و اخلاص در عمل یادآور شد: موفقیت یک آرزو و خواسته انسان موفق است، بنابراین سعی کنیم در کارها و مسئولیت‌ها ضمن مدیریت، هدایت نیز کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه “برنامه خوب است، اقدام هم خوب است اما «تأثیرگذاری» از همه مهم‌تر است”، افزود: باید بدانیم برنامه‌ها چقدر خروجی و تأثیرگذاری خواهد داشت.

وی به ترجمه و شرح خطبه 183 نهج‌البلاغه اشاره کرد و گفت: بنده معتقدم بخش عمده‌ای از فرصت مسئولیت، امتحان پس دادن است، بنابراین امیدواریم خداوند متعال به ما توفیق خدمتگزاری به مردم بدهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: 23 هزار شهید از استان کردستان تقدیم انقلاب شده است که می‌طلبد روحانیون رشادت‌های این عزیزان را بیشتر برای نسل جوان بازگو کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی بر پیوند اسلام، کردستان و ایران تأکید کرد و بیان داشت: تربیت انسان و استقلال اجتهادی باید در در اولویت قرار گیرد که در همین راستا در سفر قریب‌الوقوع رئیس‌ جمهور برنامه‌هایی برای تقویت حوزه‌ها و مدارس علوم دینی سه شهرستان از جمله سقز برنامه‌ریزی شده است.

لینک کوتاه : https://pourzahabi.ir/?p=5919

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.