5

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: «بیان مطالب اصلی و مباحث اعتقادی» بهترین شیوه برای تبلیغ در جامعه است

  • کد خبر : 5404
  • ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
نماینده ولی‌فقیه در کردستان: «بیان مطالب اصلی و مباحث اعتقادی» بهترین شیوه برای تبلیغ در جامعه است

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: «هوشیاری و بیان مطالب اصلی، پرهیز از خرافات و داستان‌سرایی، بیان مباحث اعتقادی و کاشتن بذر محبت و امید» را نیاز تبلیغ در جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی پیش‌ازظهر امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ که با حضور مسئولان کشوری و استانی در سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان برگزار شد، با انتقاد از طولانی شدن زمان جلسه و تعداد بالای سخنرانان این جلسه اظهار داشت: امیدواریم این رویه اصلاح و از ماراتن سخنرانی در کردستان نجات پیدا کنیم.

وی با اشاره به فرموده خداوند در قرآن «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ» گفت: عرصه تبلیغ، عرصه نصرت الهی است، اگر خدا را یاری کنیم، خداوند نیز ما را هم کمک خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه ماموستایان و علمای دینی شیعه و سنی علی‌رغم سختی زندگی و وضعیت نامناسب اقتصادی در راستای کمک به تقویت دین اسلام تلاش می‌کنند، تصریح کرد: طلبه‌ها زندگی آنچنانی ندارند اما هیچ چیزی را با نصرت دین خدا عوض نمی‌کنیم.

وی «هوشیاری و بیان مطالب اصلی، پرهیز از خرافات و داستان‌سرایی، بیان مباحث اعتقادی و کاشتن بذر محبت و امید» را نیاز تبلیغ در جامعه کنونی دانست و افزود: علمای دینی کردستان در این راستا تلاش کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی در رابطه با چرایی هوشیاری عالمان دینی بیان کرد: مبلغ باید هوشیار و ضرورت مسائل جامعه را بیان کند چراکه گاهی اوقات خطبه‌های نماز جمعه بی‌مبنا و ضرورت روز و نیاز مردم نیست؛ براساس فرموده رهبری باید وظایف خود را بشناسیم.

وی به اهمیت پرهیز از خرافات پرداخت و عنوان کرد: عالمان دینی از خرافات پرهیز کنند، نباید که برای مردم قصه بگوییم، مراقب باشیم با صحبت‌هایمان جایگاه طرف مقابل خود را پایین نیاوریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در پایان سخنان خود جنایت‌های تروریستی و حادثه دیروز حرم مطهر رضوی را محکوم کرد و ابراز داشت: مشخص نیست این‌ کشت و کشتارها و انفجارها چه بلایی است که در دنیا در حال گسترش است، داعش و گروه‌های تکفیری فکر می‌کنند انجام این کارها، کار خوبی است در حالی‌که خلاف دیدگاه اسلام است و آنها یکبار تاریخ زندگی پیامبر اکرم(ص) را نخوانده‌اند؛ سؤال اینجاست تکفیری‌ها از کجا تأمین می‌شوند و با چه هدفی این کارها را دنبال می‌کنند؟!

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی ابراز داشت: امیدوارم همه عاملان و مبلغان دینی همواره در عرصه نصرت الهی موفق و سربلند باشند.

لینک کوتاه : https://pourzahabi.ir/?p=5404

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.