2

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: جهاد تبیین لقلقه زبان نشود/واقعیات تفکر اسلامی و شعار سال را بازگو کنیم/دولتمردان برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند

  • کد خبر : 5759
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
نماینده ولی‌فقیه در کردستان: جهاد تبیین لقلقه زبان نشود/واقعیات تفکر اسلامی و شعار سال را بازگو کنیم/دولتمردان برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: انتظار می‌رود جهاد تبیین به صورت شکلی دنبال و لقلقه زبان نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی صبح امروز در سخنرانی نماز عیدسعید فطر در مرکز استان کردستان که در حسینیه سنندج برگزار شد، اظهار داشت: عید فطر را به همه ملت ایران به ویژه مردم استان کردستان تبریک عرض کرده و امیدوارم آنچه که خیر و برکت است، شامل حالشان شود.

وی همه مومنان را به رعایت تقوای الهی و مراعات شئونات معنوی و اخلاقی دعوت کرد و با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) افزود: رسول اکرم(ص) فرموده لاَ یَکُونُ اَلرَّجُلُ مِنَ اَلْمُتَّقِینَ حَتَّى یُحَاسِبَ نَفْسَهُ أَشَدَّ مِنْ مُحَاسَبَهِ اَلشَّرِیکِ شَرِیکَهُ فَیَعْلَمَ مِنْ أَیْنَ مَطْعَمُهُ وَ مِنْ أَیْنَ مَشْرَبُهُ وَ مِنْ أَیْنَ مَلْبَسُهُ أَ مِنْ حَلاَلٍ أَوْ مِنْ حَرَامٍ؛ آدمی از متقین و پرهیزگاران نمی‌شود مگر اینکه حسابرسی او از نفسش سخت‌تر از حساب کشیدن او از شریکش باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بر ضرورت محاسبه نفس و مواظبت بر حلال و حرام تأکید کرد و گفت: انسان باید غذا و رزق و روزیش را از راه حلال به دست آورده و در خوردن و آشامیدنش مراقبت و پوشیدنش از راه حلال و مشروع باشد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ‌وقت در نجاست و پاکی وسوسه نکنیم، تصریح کرد: گرچه مشکلاتی در این بخش داریم اما امیدواریم خداوند این توفیق را به ما بدهد که جزو متقین باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی سپس سوره العصر؛ وَالْعَصْرِ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ را قرائت کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی به ویژه شهدای رمضان تبلیغ حادثه تلخ حرم رضوی اظهار کرد: این دو شهید جهادگر مظلومانه در ماه مبارک رمضان و با زبان روزه به دست تنگ‌نظران به شهادت رسیدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در ادامه ضمن قدردانی از متولیان برگزاری مراسم ماه مبارک رمضان در سطح استان عنوان کرد: خوشبختانه در این ایام برنامه‌های با شکوهی در مساجد، حسینیه‌ها، دانشگاه‌ها، هیئات و ادارات برگزار و با استقبال خوب برادران و خواهران شیعه و سنی کردستان مواجه بود.

وی همچنین با قدردانی از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس خاطرنشان کرد: جا دارد از مردم وفادار و معتقد که با زبان روزه در این مراسم شرکت کردند، تشکر کنم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به تفسیر آیه ۴۳ و ۴۴ سوره نحل پرداخت و ادامه داد: خداوند در این آیه‌ها فرموده ” وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِکَ إِلَّا رِجَالًا نُوحِی إِلَیْهِمْ ۚ فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ، بِالْبَیِّنَاتِ وَالزُّبُرِ ۗ وَأَنْزَلْنَا إِلَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَیْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُونَ؛ و ما پیش از تو غیر رجال مؤیّد به وحی خود کسی را به رسالت نفرستادیم، پس اگر نمی‌دانید از اهل ذکر یعنی علما و دانشمندان هر امت سؤال کنید. ما هر رسولی را با معجزات و کتب و آیات وحی فرستادیم و بر تو این ذکر (یعنی قرآن) را نازل کردیم تا برای مردم آنچه را که به آنان فرستاده شده بیان کنی و برای آنکه عقل و فکرت کار بندند.

وی با اشاره به تفسیر این آیه‌ها، بر ضرورت پیروی از فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب در جهاد تبیین تأکید کرد و ابراز داشت: انتظار می‌رود جهاد تبیین به صورت شکلی دنبال نشود، افرادی هستند ده‌ها مرتبه از بیانیه گام دوم انقلاب اسلام سخن به زبان آورده اما آن را نخوانده‌اند پس جهاد تبیین نیز لقلقه زبان نباشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه در جهاد تبیین “تفکر اسلامی، مسئله سبک زندگی اسلامی، فرهنگ و شعار سال” تبیین و بازگو شود، افزود: باید این امر مهم را ابتدا از خانواده خود و ادارات آغاز کنیم و تنها صرف ارائه گزارش نباشیم.

وی با بیان اینکه در جهاد تبیین معنای اقتصاد مقاومتی و پیشرفت‌های علمی برای جامعه بازگو شود، یادآور شد: آیا وضعیت علمی کنونی با قبل از انقلاب قابل مقایسه است؟ افرادی ناآگاه و ضدانقلاب گاهی ادعاهایی مطرح کرده که باید با بیان واقعیت‌ها، تعداد دانشجویان، اساتید، اعضای هیئت‌ علمی، تقویت زیرساخت‌های دانشگاه‌ها و مدارس، پیشرفت‌ در حوزه‌های علمی، هسته‌ای، صنعت موشکی و… شفاف‌سازی کرده و خودزنی نکنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با اشاره به اینکه تا چند سال گذشته در مقالات علمی کشور هفدهم بودیم اما اکنون جزو کشورهای برتر و این همه پیشرفت کرده‌ایم، گفت: باید شعار سال تبیین و همه با هم در این راستا گام برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ابراز داشت: برای دولت خدمتگزار سیزدهم و همه مدیرانی که در گذشته و اکنون قصد خدمت به کشور و مردم را داشته و دارند، آرزوی موفقیت کرده و امیدوارم با تلاش این عزیزان مشکلات و تگناهای مردم برطرف شود.

لینک کوتاه : https://pourzahabi.ir/?p=5759

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.