5

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: مرحوم آیت‌الله ری شهری یک شخصیت انقلابی و سیاستمدار بود

  • کد خبر : 5401
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
نماینده ولی‌فقیه در کردستان: مرحوم آیت‌الله ری شهری یک شخصیت انقلابی و سیاستمدار بود

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مرحوم آیت‌الله ری شهری یک شخصیت انقلابی، سیاستمدار و وفادار به اسلام و انقلاب بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی پیش‌ازظهر امروز در مراسم یادبود مرحوم آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری که با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در مهدیه سنندج برگزار شد، اظهار داشت: از اداره کل اطلاعات استان کردستان بابت برگزاری و حضور ارزشمند همه مسئولان، فرماندهان نظامی و انتطامی و اقشار مختلف مردم کردستان در این مراسم تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه این آئین یادبود علاوه‌بر بزرگداشت، یک تذکر است، گفت: مرگ پیش‌روی همه انسان‌هاست، یک فرد باید بداند که از لحاظ شخصیتی چه جایگاهی داشته باشد تا در نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک فرد شاخص، مطرح باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه شاخصه‌های شخصیتی مرحوم آیت‌الله ری‌شهری در پیام منتشره تسلیت رهبر معظم انقلاب کاملا گویا و مشخص است، افزود: معظم‌له از این عالم به عنوان یک فرد متقی، دارای سلامت نفس، مجاهد مستمر، متعهد به اخلاق، انقلابی بودن، شخصیت سیاسی و موفق اداری نام برده است.

وی در رابطه با ویژگی‌های انسان متقی به آیه 128 سوره نخل قرآن اشاره کرد و افزود: خداوند فرموده «إِنَّ اللَّهَ مَعَ الَّذِینَ اتَّقَوْا وَالَّذِینَ هُمْ مُحْسِنُونَ؛ قطعاً خدا یار و یاور متقیان و نیکوکاران عالم است»، انسان باتقوا باید چشم، زبان، گوش و رفتار خود را حفظ کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی در رابطه با چرایی اهمیت سلامت نفس عنوان کرد: انسان باید تنگ‌نظر، حسود، اهل کینه و بدخواه نباشد و اهل معنویت و عبادت باشد.

وی مجاهدت مستمر را در مجاهدت‌هایی همچون علمی توصیف کرد و یادآور شد: مرحوم آیت‌الله ری شهری، علاوه بر فعالیت‌های سیاسی، در عرصه انتشار کتاب فعالیت داشت و «میزان الحکمه» مهم‌ترین اثرشان محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: چقدر خوب است که مردم، انسان را به یک فرد با اخلاق بشناسند، همانظور که مرحوم آیت‌الله ری شهری متعهد به اخلاق بودند و یک حرف زشت، عصبانیت، غیبت و دروغ از ایشان ندیدیم؛ ممکن است یک نفر از لحاظ اداری قوی و در مدیریت ضعف‌هایی داشته باشد اما این شاخصه‌های شخصیتی بسیار مهم است.

وی با ذکر اینکه مرحوم آیت‌الله ری شهری وفادار به اسلام و انقلاب بود، تأکید کرد: انسان باید در برابر اصول و مبانی انقلاب متعصب باشد، اگر در جایی مشاهده کرد که بر علیه انقلاب و سیاست‌های نظام صحبت می‌کنند، ساکت ننشیند چراکه انقلابی بودن که تنها صرف به اعتقاد نیست.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه مرحوم آیت‌الله ری شهری یک سیاستمدار موفق و به عنوان امیر الحاج در سال‌های متمادی با هزینه شخصی خود حج می‌رفت، گفت: این عالم در حوزه اداری نیز فرد موفقی بود و با تمان توان رسالتش را انجام می‌داد، بنابراین باید مسئولان نیز جهاد فی سبی الله را به جد دنبال کنند چراکه اکنون در حکومت اسلامی با دوران طاغوت بسیار تفاوت دارد و همه ما زیر پرچم نظام هستیم، اگر تلاش کنیم نطام بهره برده و در صورت سستی و کم‌کاری، نظام آسیب می‌بیند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با تأکید بر اینکه حاضران در این جمع مروری بر آثار و فعالیت‌های سیاسی آیت‌الله ری‌شهری داشته باشند، ابراز داشت: امیدواریم که خداوند متعال همه ما را در ادامه مسیر راه انقلاب و دفاع از آرمان‌های نظام مداوم و حفظ کند.

لینک کوتاه : https://pourzahabi.ir/?p=5401

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.