5

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: پرداخت زکات نشانه انسان مومن است/با ترویج زکات فقیری در جامعه نخواهد ماند

  • کد خبر : 5942
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴
نماینده ولی‌فقیه در کردستان: پرداخت زکات نشانه انسان مومن است/با ترویج زکات فقیری در جامعه نخواهد ماند

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: بر اساس فرموده قرآن، پرداخت زکات علامت و نشانه انسان مومن و ایمان واقعی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی عصر امروز در جلسه شورای زکات استان کردستان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد، با تبریک دهه کرامت و فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت امام رضا(ع) و قدردانی از متولیان این حوزه اظهار داشت: بر اساس فرموده قرآن، پرداخت زکات علامت و نشانه انسان مومن و ایمان واقعی است.

وی با بیان اینکه انسان مومن مروج زکات و حضور فعالان این عرصه در این جلسه بیانگر اهتمام و ایمان درونی به این فریضه الهی است، گفت: آدم باتقوا تعظیم شعایر خواهد کرد، اگر زکات رونق و ترویج یابد فقیر نیازمندی در جامعه نخواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر ضرورت توجه ویژه بر تعاون بر بر و تقوا، تصریح کرد: حضور در این‌گونه جلسات جزو پاداش و حسنات محسوب خواهد شد؛ اگر می‌خواهیم یکدیگر را کمک کنیم، خوبی هم را بخواهیم.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات و شرکت در جلسات شورای زکات به رزق و عمر انسان برکت داده و همانند احسان به خلق است، افزود: بر اساس فرموده قرآن خداوند با کسانی است که اهل تقوا و نیکوکاری هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با اشاره به اینکه اگرچه تنگنا، مصیبت‌ها و اتفاقاتی همچون متروپل و واژگونی قطار در کشور، آسیب ذهنی به انسان وارد خواهد کرد، اما یک امتحان است، بیان کرد: علی‌رغم اینکه مشکلاتی گریبانگیر ماست و هر از گاهی فراز و نشیب‌های پیش خواهد آمد اما انصافا جامعه به پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر اینکه ناامید کردن مردم گناه نابخشودنی است، خطاب به صاحبان تریبون اظهار کرد: رئیس‌جمهور اخیراً تا نیمه‌های شب در آذربایجان شرقی و فردای آنروز در آبادان حضور یافته که این اقدامات و شب و روز نداشتن بیانگر تلاش و دغدغه مردم داشتن است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه زنده بودن جامعه و امنیت پایدار و آسایش کنونی همگی مایه امید و خوشحالی است، یادآور شد: اگر بانگ ناامیدی سر بزنیم، خودمان را زیر سوال خواهیم برد، بنابراین هر کس در مسئولیت و زندگی شخصی خود کمک و امید را به جامعه تزریق کند.

لینک کوتاه : https://pourzahabi.ir/?p=5942

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.