2

نماینده ولی فقیه در استان کردستان: انفاق باید توأم با اخلاص و خلوص نیت باشد/ سفر ریاست جمهوری حاوی دستاوردها، خیر و برکت زیادی برای استان است.

  • کد خبر : 6135
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲
نماینده ولی فقیه در استان کردستان: انفاق باید توأم با اخلاص و خلوص نیت باشد/ سفر ریاست جمهوری حاوی دستاوردها، خیر و برکت زیادی برای استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه دراستان کردستان حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید قربان ضمن تبریک و تهنیت این عید بزرگ، به اجر و ثواب انفاق واحسان ازمنظر قرآن پرداخت و اظهارداشتند: یکی ازخصلت های مومنان انفاق در راه خداست که درآیات و روایات […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه دراستان کردستان حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید قربان ضمن تبریک و تهنیت این عید بزرگ، به اجر و ثواب انفاق واحسان ازمنظر قرآن پرداخت و اظهارداشتند: یکی ازخصلت های مومنان انفاق در راه خداست که درآیات و روایات بدان توصیه شده است. انفاق پیش از آن که نفع مادّی برای نیازمند داشته باشد، سود معنوی برای انفاق کننده دارد و هر چه این انفاق خالصانه تر، پاکتر و مناسب تر باشد، به همان نسبت رشد آثار آن بیشتر می شود.

نماینده ولی فقیه با اشاره به آیات قرآن در باب انفاق و توجه به دیگران بیان داشتند: کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند اعمال آنان همانند بذری هستند که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه یک صد دانه باشد، و خداوند آن را برای هر کس بخواهد و شایستگی داشته باشد دو یا چند برابر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی در ادامه عنوان داشتند: خداوند در قرآن در جایی دیگر می فرماید کسانی که اموالشان را در راه خدا انفاق می کنند،باید به دور از ریا کاری، منت گذاشتن و تحقیرکردن نیازمند، این اعمال خیر را انجام بدهد. چون فقیر نباید تحقیر شود و می طلبد در این امر خدا  پسندانه با احترام با وی برخورد شود.

ایشان خاطر نشان کردند: انفاق گذشته از آنکه یک امر مهم و خداپسندانه ای است باید توأم با اخلاص و خلوص نیت باشد. همچنین انتظار امام معصوم از پیروانش، شناخت ضعیفان جامعه و شناسایی افراد فقیر و مریض، به جای آوردن صله ارحام، محبت و خیرخواهی کردن، و همچنین به دور از نفرت و تنگ نظری نسبت به همدیگر است.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن دعوت و توصیه نمازگزاران به تقوای الهی و مراعات حقوق مومنین به سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به استان کردستان و دستاوردهای این سفر پرداخت وعنوان داشتند: ازهمه دستگاه‌های نظامی و امنیتی برای برقراری امنیت و آرامش سفر ریاست جمهوری، مسئولین ارجمند استانی وتلاش‌ دستگاه‌های اجرایی برای تسریع در برپایی برنامه‌های سفر تقدیر و تشکر می کنم.

نماینده ولی فقیه دراستان کردستان با بیان اینکه این سفر حاوی دستاوردهای قابل توجهی بود که خیر و برکت زیادی برای مردم استان داشته است افزودند: تحرکات، نحوه تعامل، منش متواضعانه، دغدغه مند بودن، تلاشها واقدامات رئیس جمهور برای همه ما قابل مشاهده است و رهبر معظم انقلاب منشهای مردمی ایشان را ذکر نموده اند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی افزودند: دستاوردهای سفر رئیس جمهور به کردستان قابل توجه بود و در حوزه راه، حق آبه سدها، سرمایه گذاری در حوزه تولید و تسهیل امور اقتصادی و زیربنایی در استان مصوبات قابل توجهی داشتیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطر نشان کردند:  بعضی از مسائل همچون آب تا پایان امسال و برخی مسائل همچون راه آهن سنندج، توسعه فرودگاه سنندج، فرودگاه سقز و دیگر طرح‌های زیربنایی تا تیرماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی درادامه با تقدیر از خبرنگاران استان کردستان برای پوشش مناسب برنامه‌های سفر ریاست جمهوری، با بیان اینکه فضای عمومی جامعه ما نیازمند امید آفرینی، وحدت و آرامش است گفتند: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه ما وظیفه داریم اطرافیان و نزدیکان خود را با امید دادن متوجه آینده کنیم وحرفهای ناامید کنند به افراد و جامعه القاء نکنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهارداشتند: از تنش در جامعه باید جلوگیری شود و خوب نیست کسی که باید آرامش ایجاد کند  خودش یک طرف قضیه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی با اشاره به وضعیت حجاب و عفاف درجامعه بیان داشتند: مسئله حجاب و عفاف دچار مشکل است وکم کاری هایی در این زمینه شاهد هستیم اما باید بدانیم که انسان‌های بدحجاب، انسان‌های بی دین نیستند. اینها کسانی هستند که اهل نماز، روزه، توسل و عبادت هستند و برای این چنین افرادی این وضعیت یک اشکال است.و لازم است با کار فرهنگی زمینه هرچه بیشتر رعایت حجاب و عفاف در جامعه فراهم کنیم.

لینک کوتاه : https://pourzahabi.ir/?p=6135

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.