3

علم قوی ترین سلاح دربرابر دشمنان و مایه زینت و طیبات برای صالحین است.

  • کد خبر : 6317
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸
علم قوی ترین سلاح دربرابر دشمنان و مایه زینت و طیبات برای صالحین است.

نماینده ولی فقیه در کردستان طلب علم بر هر انسانی را یک امر ضروری برشمرد و بابیان اینکه علم قوی ترین سلاح دربرابر دشمنان و مایه زینت و طیبات برای صالحین است تصریح کردند: علم انسانم را در سختی ها و مشقت راهنمایی و نجات می دهد و کسی که علم کافی داشته باشد صرفاً […]

نماینده ولی فقیه در کردستان طلب علم بر هر انسانی را یک امر ضروری برشمرد و بابیان اینکه علم قوی ترین سلاح دربرابر دشمنان و مایه زینت و طیبات برای صالحین است تصریح کردند: علم انسانم را در سختی ها و مشقت راهنمایی و نجات می دهد و کسی که علم کافی داشته باشد صرفاً ازتحجر و جمود فکری دفاع نمی کند ودست به قتل و سربریدن انسانهای بی گناه نمی زند.ه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی پیش ازظهر امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب اهل سنت که در مسجد محله ننله سنندج برگزار گردید. ضمن قدردانی از متولیان برنامه و گرامیداشت یاد وخاطره شهدای انقلاب، به فواید و فضایل علم آموزی در کلام پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و اظهار داشتند: از نظر پیامبر (ص)فلسفه علم، تعلیم وتعلم، آموختن و یاددادن آن است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان مطالعه و یادگیری علوم حسنه را از ویژگی های علم برشمرد و ابراز داشتند: مذاکره و مباحثه علمی، درس دادن و توانایی درعلم همانند تسبیح و ستایش پروردگاراست. وگفتگو کردن و بیان مطالب علمی، مثل جهاد در راه خداست و همچنین یاد دادن به افرادی که نمی‌دانند، چونان صدقه وکمک به نیازمندان می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی روحانیون و ماموستایان را افرادی ساده زیست دانست وعنوان داشتند: روحانیون، ماموستایان و مدرسین،  فارغ از ساده زیستی تلاش می کنند که پرچم علم را برافراشته نگه دارند.

ایشان در ادامه با بیان اینکه علم و دانش مونس انسان در تنهایی است. به فضیلت علم و فواید یادگرفتن آن برای یک انسان پرداخت و افزودند: علم انسان را به مقصد نهایی آن که کمال و رستگاری است می رساند.وبدین وسیله حلال و حرام خداوند اطاعت می شود وبا عث معرفت وشناخت بیشتر پروردگار خواهدشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان طلب علم بر هر انسانی را یک امر ضروری برشمرد و بابیان اینکه علم قوی ترین سلاح دربرابر دشمنان و مایه زینت و طیبات برای صالحین است تصریح کردند: علم انسانم را در سختی ها و مشقت راهنمایی و نجات می دهد و کسی که علم کافی داشته باشد صرفاً ازتحجر و جمود فکری دفاع نمی کند ودست به قتل و سربریدن انسانهای بی گناه نمی زند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی اظهارداشتند: علماء و طلاب نباید ازعلم گریزان باشند چرا که جهل و نادانی انسان را به ورطه نابودی می کشاند ومی طلبد روحانیون به تحولات و حوادث روزگار اطراف خود توجه و دقت بیشتری داشته باشند و مجهز به علوم و دانش روز باشند.

نماینده ولی فقیه درکردستان امید، وحدت وآرامش لازمه ی پیشرفت و توسعه کردستان وجامعه دانست و ابراز داشتند. هرکاری که مردم را به سمت آرامش سوق دهد و امید و روشنی به آینده در بین مردم زیاد کند و باعث وحدت و انسجام بیشتر جامعه شود باید آن را دردستورکارخود قرار دهیم.

لینک کوتاه : https://pourzahabi.ir/?p=6317

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.