2

نماینده ولی فقیه در کردستان:جهاد دانشگاهی یک نهاد ارزشی وابسته به نظام است.

  • کد خبر : 6228
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱:۴۸
<strong>نماینده ولی فقیه در کردستان:جهاد دانشگاهی یک نهاد ارزشی وابسته به نظام است.</strong><strong></strong>

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفترنماینده ولی فقیه دراستان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح امروز دردیداربا مدیروکارکنان جهاددانشگاهی کردستان، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالارشهیدان کربلا ویاران باوفای آن حضرت، بیان داشتند: اقدام امام حسین(ع) در واقعه کربلا یک حرکت جهادی بوده است و جهاددانشگاهی نیز مزین به کلمه مقدس «جهاد» است. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفترنماینده ولی فقیه دراستان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح امروز دردیداربا مدیروکارکنان جهاددانشگاهی کردستان، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالارشهیدان کربلا ویاران باوفای آن حضرت، بیان داشتند: اقدام امام حسین(ع) در واقعه کربلا یک حرکت جهادی بوده است و جهاددانشگاهی نیز مزین به کلمه مقدس «جهاد» است.

نماینده ولی فقیه درکردستان تصریح کردند: کلمه جهاد مساوی با مسئولیت پذیری ووظیفه شناسی بهتراست لذا این مفهوم برای هرشخص وفردی صدق می کند که مسئولیت و وظیفه اش را به نحواحسن واکمل به انجام برساند..

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی درادامه به سه رسالت دانشگاهها اشاره کردو افزودند: آموزش، پژوهش و کارفرهنگی سه رسالت اصلی دانشگاه‌ها بوده که امروزه رسالت آموزش برای تمام دانشگاه‌ها در اولویت قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه به ماموریت جهاددانشگاهی درکنار دیگردانشگاه های کشور پرداخت وبابیان اینکه وجود فاصله بین جهاددانشگاهی و دانشگاه‌ها یک اختلال است عنوان داشتند: ارتباط بین دانشگاه و جهاددانشگاهی امر بسیار حائز اهمیتی است لذا قرارگرفتن این نهاد فرهنگی و آموزشی در بستر دانشگاه‌های استان می‌تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

حجت‌الاسلام پورذهبی بابیان اینکه دانشگاه‌های ما در بخش پژوهش دچار تحلیل رفت هستند و جای نوآوری‌ها، کارها و عناوین جدید و کاربردی در دانشگاه‌ها خالی است خاطرنشان کردند: در مسائل فرهنگی نیز به طور مشخص یک درصد از بودجه دانشگاه‌ها برای مسائل فرهنگی اختصاص خواهد یافت که این اعتبارات نیز تا به مرحله اجرا برسد، مدت زمان زیادی نیاز دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: اجرای رسالت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه‌ها به انضمام کار جهادی هدف اصلی و اساسی از تأسیس جهاددانشگاهی است لذا باید در جهاددانشگاهی کار عملیاتی‌تری انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی جهاددانشگاهی رایک نهادارزشی وابسته به نظام برشمرد وبیان داشتند: تلاش شود این نهاد انقلابی را بیشتر به مردم بشناسانیم چراکه عموم مردم شناخت کاملی از خدمات جهاددانشگاهی ندارند.

ایشان آگاهی‌بخشی به عموم را یکی از رسالت‌های اصلی جهاددانشگاهی دانست و گفت: درصد بالایی از افراد جامعه از عملکرد جهاددانشگاهی اطلاع کافی ندارند لذا با توجه به وجود دو خبرگزاری ارزشی ایسنا و ایکنا باید اطلاع‌رسانی در مورد فعالیت‌های این نهاد انقلابی در سطح گسترده‌تری انجام شود.

لینک کوتاه : https://pourzahabi.ir/?p=6228

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.