2

کردستان پتانسیل‌های لازم برای توسعه و پیشرفت را دارد/امنیت پایدار در سراسر استان حاکم است

  • کد خبر : 6007
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
کردستان پتانسیل‌های لازم برای توسعه و پیشرفت را دارد/امنیت پایدار در سراسر استان حاکم است

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه کردستان پتانسیل‌های لازم برای توسعه و پیشرفت را دارد، گفت: خوشبختانه امنیت پایدار در سراسر استان حاکم است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی پیش‌ازظهر امروز در دیدار با معاون فرهنگی و تبلیغات و سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه در برخی از حوزه‌های استان دچار آسیب و 140هزار نفر بیکار در کردستان داریم، اظهار داشت: 168 هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد و 68هزار نفر تحت پوشش بهزیستی بوده و در مجموع یک چهارم جمعیت کردستان در معرض آسیب هستند.

وی با اشاره به اینکه کردستان پتانسیل‌های لازم برای توسعه و پیشرفت را دارد، گفت: مناظر طبیعی و خدادادی، اماکن مذهبی و تاریخی و ظرفیت‌های معنوی، اجتماعای، اقتصادی و گردشگری استان متعدد و زبانزد بوده و در ایام تعطیلات نوروز میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور بودیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه مناطق اورامانات بسیار جذاب و ظرفیت‌های لازم توسعه گردشگری را دارد، افزود: کردستان علاوه بر نیروی انسانی و اساتید دانشگاهی توانمند و مستعد، در تولید توت فرهنگی رتبه نخست کشور را داشته و در تولید مرغ نیز جزو ده استان برتر است، لذا باید به این پتانسیل‌ها توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های اجتماعی استان کردستان متأسفانه آسیب‌هایی وجود داشته که باید آسیب‌شناسی و رفع شود، عنوان کرد: نواحی منفصل شهری نایسر بزرگترین منطقه حاشیه‌نشین کشور است که در سنندج است.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با اشاره به اینکه 2هزار مسجد اهل سنت و 400مسجد اهل تشیع در کردستان وجود دارد، افزود: جامعه مخاطب؛ ماموستا و طلبه برادران و خواهران اهل‌سنت 4 هزار نفر و در تشیع یکهزار نفر بوده و در صددیم که کردستان قطب شافعی دنیا شود اما این مستلزم فرایند و زیرساخت‌هایی‌ست که در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مقابله با جریان فکری سلفیت و وهابیت نیازمند تلاش و فکر است، خاطر نشان کرد: شوافع در طول سالیان سال؛ صد سال اخیر مقابل این تفکر ایستاده‌اند و اجازه تحقق اهداف پلید آنان را نداد‌‌ه‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان از‌ تلاش‌ و جذب اعتبار در سفر پیش‌روی رئیس‌جمهور محترم به کردستان برای اتمام‌ پروژه‌های نیمه تمام مدارس علوم دینی در سقز، مریوان، بانه و راه‌اندازی مدرسه شیخ‌الاسلام سنندج و کلنگ‌زنی کامیاران و بهره‌برداری تا مهرماه سال 1402 خبر داد و تأکید کرد: حجره‌ها و حوزه‌های علمیه اهل سنت باید بیش از پیش تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در برخی از نقاط استان همچون بیجار با معضل مهاجرت روبه‌رو هستیم، ابراز داشت: وجود مشکلات اقتصادی و کمبود امکانات در حالی‌ست که بزرگترین معدن طلا و منابع زیرزمینی کشور در استان کردستان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با ابراز تأسف از اینکه کردستان از لحاظ اقتصادی به جایگاه خود نرسیده و در حوزه اجتماعی نیز دچار گسست‌هایی شده که باید حل و فصل شود، بیان کرد: خوشبختانه جامعه روحانیت و مردمان شیعه و سنی استان کردستان پای کار و همراه همیشگی هستند و پس از اجرای طرح نظام هدفمندی یارانه‌ها هیچ مشکل و التهابی در بازار نداشتیم.

وی با یادآوری اینکه 23هزار شهید از استان کردستان تقدیم انقلاب اسلامی شده که بیش از 5400 شهید آن بومی استان است، ادامه داد: اگر مشکلات این استان برطرف و کردستان تقویت شود یقیناً مرکز ایجاد تقریب خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با بیان اینکه مردم کردستان دنبال ماجراجویی نیستند بلکه به نظام تعلق خاطر داشته و خواهان امنیت و آسایش هستند، افزود: مردمان این دیار شایسته والاترین خدمات هستند که اگر به آنان خدمت شود، همواره قدردان زحمات خواهند بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه باید اسلام، ایران و نظام را به هم‌ متصل کنیم، یادآور شد: خوشبختانه هیچ مشکلی در کردستان نیست و امنیت پایدار در سراسر استان حاکم است.

لینک کوتاه : https://pourzahabi.ir/?p=6007

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.