4

کیفیت علمی حوزه‌های استان کردستان ارتقا یابد

  • کد خبر : 5450
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵
کیفیت علمی حوزه‌های استان کردستان ارتقا یابد

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان ارتقای سطح علمی حوزه را ضروری دانست و گفت: پرداختن به مسائل اخلاقی؛ تهذیب به معنای واقعی مورد غفلت قرار نگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی ظهر امروز در دیدار با مدیر و معاونان حوزه‌های علمیه استان کردستان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد، با تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان اظهار داشت: امسال نیز همانند سال گذشته پیشرفت اهداف در حوزه دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های حوزه علمیه برادران و خواهران در استان کردستان بسیار قوی بوده که باید از این ظرفیت در راستای پیشبرد اهداف استفاده کرد، گفت: امسال نیز با اتمام ساختمان‌های نیمه تمام و تقویت حوزه‌های سنندج، بانه، سقز، کامیاران و مریوان تحولات زیادی در این حوزه ایجاد خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان ارتقای سطح علمی حوزه را ضروری دانست و تصریح کرد: تقویت انگیزه و پرداختن به مسائل اخلاقی؛ تهذیب به معنای واقعی بسیار مهم بوده چراکه در این بخش دچار اشکالاتی هستیم.

وی بر ضرورت ارتقای سطح مطالعه و پرداختن به مسائل پژوهشی، تاریخی، اعتقادی و… توسط طلاب و روحانیون در استان تأکید کرد و افزود: گستره فعالیت‌ها در این حوزه اندک بوده و نیازمند تقویت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی در بخشی دیگر از سخنان خود با تأکید بر اینکه مناسبت‌های ملی و مذهبی در سطح استان با یک چشم و به صورت مردمی برگزار شود، عنوان کرد: نباید این مراسمات وابسته به ادارات باشد که با تغییر هر مسئول حوزه‌‌ای، کارها به خوبی اجرا نشود.

وی با بیان اینکه در این شرایط کنونی دغدغه نظام حل معیشت مردم است، عنوان کرد: «صداقت، رفاقت و محبت» شعار کاری امسالمان بوده و یقیناً با حفظ وحدت، انسجام و دلسوزی، کارها را در این راستا پیش خواهیم برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بر ضرورت تقویت وحدت شیعه و سنی و دوری از اختلاف و تفرقه در کردستان تأکید کرد و یادآور شد: طلاب باید در هر شرایطی، ضمن رعایت و ارتقای اخلاق، ادب، معرفت و معنویت؛ دنبال تبلیغ دین باشند.

لینک کوتاه : https://pourzahabi.ir/?p=5450

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.