3

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: انقلابی بودن و اهل کار فرهنگی از رسالت‌های دانشجویان است/ چالش‌های دانشگاه‌ احصا شود

  • کد خبر : 6070
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۳:۲۰
نماینده ولی‌فقیه در کردستان: انقلابی بودن و اهل کار فرهنگی از رسالت‌های دانشجویان است/ چالش‌های دانشگاه‌ احصا شود

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: “انقلابی بودن، اهل کار فرهنگی و شناخت چالش‌های دانشگاه” از رسالت دانشجویان است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی پیش‌ازظهر امروز در نشست دانشجویی با دانشجویان دختر و پسر که در دانشگاه کردستان برگزار شد، به رسالت‌های یک فرد دانشجو اشاره کرد و اظهار داشت: “انقلابی بودن، اهل کار فرهنگی و شناخت چالش‌های دانشگاه” از رسالت دانشجویان است.

وی با بیان اینکه دانشجو باید انقلابی باشد، گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده دانشجو انقلابی باید دارای “سواد، انظباط، تدین، با تحرک و عقل” باشد؛ کم‌سوادی و بی‌انظباطی فکری-رفتاری و دوری از مسجد و نماز، کم‌تحرکی و چالش‌های فرهنگی دانشگاه دور از شان‌ یک دانشجوی بسیجی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر اینکه نباید کارهای خرق‌الساعه از دانشجویان سر بزند، تصریح کرد: دانشجو باید متدین و قلب، گوش، زبان و رفتارش را محافظت کند چراکه این انقلاب، انقلاب معنویت است.

وی با پیشنهاد اینکه کلاس‌های درس اخلاق برای دانشجویان در دانشگاه‌ها برگزار شود، افزود: دانشجویان باید کارهای ایجابی کرده و برنامه‌ها را با عقل و برنامه‌ریزی پیش ببرند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی بر تقویت هم‌افزایی برای تحقق فرمایشات رهبری و رسالت‌های دانشجویان تاکید کرد و بیان داشت: وضعیت کنونی جامعه به ویژه حجاب ناشی از کم‌کاری‌های خود ماست، نباید که ما تنها طرح سوال کنیم بلکه باید فکری به حال این وضعیت کنیم.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب، بدحجابی را نقص ظاهر دانست و عنوان کرد: باید فرهنگ رعایت حجاب و عفاف با کارهای فرهنگی در جامعه ترویج یابد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر اینکه دانشجویان به کانون‌های فرهنگی، مهدویت و انجمن‌های علمی دانشگاه ورود کنند، خاطرنشان کرد: همه ما یک هدف مشترک داشته و باید با هم‌افزایی و برگزاری سلسله نشست‌‌های مختلف و ارائه راهکار، از کارهای جزیره‌ای دوری کرده و دنبال حل مشکلات کنونی باشیم.

وی بر ضرورت شناخت و احصا چالش‌های دانشگاه تاکید کرد و افزود: نبود امید؛ ضعف بنیادهای فکری، اعتقادی و دینی و ضعف بنیادهای فکری، سیاسی و انقلابی از جمله مشکلات موجود در دانشگاه‌هاست که دانشجویان و اساتید دانشگاهی می‌توانند امید و نشاط را به جامعه تزریق کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر اینکه دانشجویان مطالعات خود را ارتقا و بنیادهای فکری دانشگاه را تقویت کنند، ابراز داشت: یک دانشجو باید از اوضاع و مسائل روز و اطراف خود مطلع باشد.

وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت دانشجویان با انگیزه برای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در استان استفاده شود، یادآور شد: دانشجویان راهکارها و پیشنهادات خود را جهت ترویج فرهنگ رعایت حجاب و عفاف در جامعه ارائه دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با اعلام آمادگی برای تداوم این نشست‌ها به صورت ماهیانه با همه دانشجویان بسیجی استان یادآور شد: واحد دانشجویان خواهران در دانشگاه‌ها تقویت و در جلسات، راهکار جهت حل مشکلات کنونی کردستان ارائه شود.

تعدادی از دانشجویان دختر و پسر نیز در این نشست به ایراد سخنرانی و ارائه راهکار و نقطه نظرات خود پیرامون حوزه‌های مختلف در استان پرداختند.

لینک کوتاه : https://pourzahabi.ir/?p=6070

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.