3

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: لازمه امر به معروف و نهی از منکر «خودسازی» است/مساجد باید پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم شود

  • کد خبر : 5814
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
نماینده ولی‌فقیه در کردستان: لازمه امر به معروف و نهی از منکر «خودسازی» است/مساجد باید پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه لازمه امر به معروف و نهی از منکر “خودسازی” است، گفت: مساجد باید پایگاهی برای رسیدگی به مشکلات مردم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی پیش‌از ظهر امروز در گردهمایی شورای امر به معروف و نهی از منکر مساجد مرکز استان کردستان که با حضور مسئولان در سالن جلسات مرکز بزرگ اسلامی سابق برگزار شد، با قدردانی از متولیان برگزاری این مراسم اظهار داشت: همواره در عالم هستی دو گروه وجود داشته که نخست دنبال پیروی از هواهای نفسانی و رسیدن به خواسته‌ها و منافع شخصی خود هستند.

وی با بیان اینکه گروه نخست و حکومت‌های ظالم دنبال فساد و تضعیف مظلومان و مستضعفان هستند، به آیه 10 و 11 سوه فجر قرآن اشاره کرد و افزود: خداوند در این آیه‌ها فرموده «الَّذینَ طَغَوْا فِی الْبِلادِ، فَأَکْثَرُوا فیهَا الْفَسادَ؛ آیا ندانسته‌اى که خدا با فرعون که صاحب میخ‌ها بود چه کرد؟ همان کسانى که در شهرها سر به طغیان برداشتند»

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به آیه 41 سوره حج خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه فرموده «الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاهَ وَآتَوُا الزَّکَاهَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ ۗ وَلِلَّهِ عَاقِبَهُ الْأُمُورِ؛ آنان که خدا را یاری می‌کنند، کسانی هستند که اگر در روی زمین به آنان فرصت و اقتدار دهیم نماز به پا می‌دارند و زکات می‌دهند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و از هیچ کس جز خدا نمی‌ترسند چون می‌دانند که عاقبت کارها به دست خداست».

وی با اشاره به وجود 2500 مسجد در استان کردستان و 180 مسجد در سنندج گفت: اکثر این مساجد هیئت امنا داشته و امام جماعت آن با انتخاب هیئت امنا انتخاب و به مرکز بزرگ اسلامی معرفی و تحت اختیار مردم هستند که می‌توان از ظرفیت ماموستاها که همه آنان ساده‌زیست، دلسوز و زحمت‌کش هستند، در راستای پیشبرد اهدف و فعال کردن این شورا استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی با ذکر اینکه انقلاب اسلامی و مساجد متعلق به مردم است، تصریح کرد: از همه مردم به ویژه جوانان دعوت می‌شود که در مساجد حضور یافته و نماز اقامه کرده و ماهانه هر کس به اندازه توان خود برای گسترش مساجد، ترویج کارهای فرهنگی و کمک به نیازمندان پولی اختصاص دهد.

وی «کمک به فقرا» را بزرگ‌ترین معروف امروز در جامعه دانست و اظهار کرد: مساجد باید پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با یادآوری اینکه کسانی که در پرداخت زکات با مشکل مواجه‌اند، می‌توانند به اندازه وسع خود به خلق‌الله احساس کنند، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک مسئله درونی، محتوایی و اعتقادی است که لازمه آن خودسازی است، کسانی که در این عرصه و در سطح مساجد فعالیت کرده دنبال رزومه نباشند، بلکه امانتدار و با اخلاص و جلب اعتماد مردم، کارها را پیش ببرند.

وی با بیان اینکه “پیشگیری” اولویت و اساس امر به معروف و نهی از منکر است، عنوان کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید تجلی معروف و دوری از منکرات باشند؛ در امر به معروف باید شأن و منزلت انسان‌ها رعایت شود و در صورت مشاهده اشتباهات دیگران، ضمن تذکر، آبروداری کرده و دنبال جذب افراد باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه نباید در امر به معروف دنبال برخورد سلبی باشیم، یادآور شد: همه با هم با جذب افراد و عزمی راسخ دنبال امتثال امر الهی در سطح جامعه باشیم.

لینک کوتاه : https://pourzahabi.ir/?p=5814

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.