7

  • کد خبر : 6194
  • ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

نماینده ولی فقیه در استان کردستان: نماز در دانشگاهها بستری مناسب برای ترویج بیشتر نماز در جامعه است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان،حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح سه شنبه  در نشست با ائمه جمعه در دانشگاه های استان ضمن تبریک دهه ولایت، به تعبیر رهبر معظم انقلاب […]

نماینده ولی فقیه در استان کردستان: نماز در دانشگاهها بستری مناسب برای ترویج بیشتر نماز در جامعه است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان،حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح سه شنبه  در نشست با ائمه جمعه در دانشگاه های استان ضمن تبریک دهه ولایت، به تعبیر رهبر معظم انقلاب اظهار داشتند:  کار امامان جمعه و جماعت، کار پر برکت وپر معنویتی است.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کردند: بنده نیز حدود ده سال در دانشگاه به عنوان امام جماعت در سه نوبت صبح،ظهر و مغرب اقامه نماز می نمودم که نماز با جماعت از جذابیت معنوی و روحی بسیار بالایی برخوردار است.

وی درادامه با اشاره به آیه ۱۱۴ سوره هود « وَأَقِمِ الصَّلَاهَ طَرَفَیِ النَّهَارِ وَزُلَفًا مِنَ اللَّیْلِ ۚ إِنَّ الْحَسَنَاتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئَاتِ ۚ ذَٰلِکَ ذِکْرَىٰ لِلذَّاکِرِینَ»
بیان نمودند: نماز را در دو طرف (اول و آخر) روز به پا دار و نیز در ساعات آغازین شب، که البته حسنات و نکوکاریها، سیّئات و بدکاریها را نابود می‌سازد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی عنوان داشتند: حضرت علی علیه السلام امیدبخش ترین آیه قرآن را این آیه قلمداد کردند.

نماینده ولی فقیه در ادامه به سه خصوصیت مهم در اقامه نماز اشاره کردن و بیان داشتند: سه خصوصیت مهم باید در نماز دیده شود که یکی از آنها بجا آوردن نماز در اول وقت است به تاخیر انداختن نماز اول وقت یکی از مصادیق سبک شمردن نماز است که مورد نکوهش شدید قرار گرفته است.

ایشان اقامه نماز به جماعت، و حضور قلب در نماز را از دیگر خصوصیات آن برشمردند و عنوان داشتند: نماز جماعت یکی از با فضیلت ترین عبادات شمرده شده است و هرچقدر نماز با حضور قلب بیشتری خوانده شود نماز از کیفیت بیشتری برخوردار می باشد و توفیق عمل صالح فزونی می یابد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی اقامه نماز در اول وقت به رضوان الهی و آخر وقت به غفران الهی تشبیه نمودند و خاطر نشان کردند: اقامه نماز در اول وقت نشانه اهمیت به نماز است همانجا که پیامبر فرمود نور چشم من در نماز است.

نماینده ولی فقیه در کردستان اقامه نماز در دانشگاه بستری مناسب برای ترویج بیشتر نماز در جامعه دانستند و افزودند: نماز در دانشگاه ها با جاهای دیگر بسیار فرق می کند به این دلیل که در دانشگاه طیف های مختلف و بخصوص جوانان در نماز جماعت دیده می شوند و این یک تنوع و انگیزه خاصی در نماز ایجاد می کند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی توصیه هایی برای امام جماعت در دانشگاه ها داشتند و تاکیدکردند: نظر به اینکه شماها با قشر دانشجو و تحصیل کرده سروکار دارید باید به علم روز مجهز بوده و با مطالب و داشته های تازه که تاثیر بسزایی در جذب دانشجو دارد همراه باشید. می طلبد با دانشجویان ارتباط دو سویه داشته و اینطور نباشد که فقط اقامه نماز کنید.

ایشان گفتند: امام جماعت باید با سعه صدر بالا، به دوراز طولانی کردن مطالب در ایراد سخن با کمترین وقت موثرترین و تازه ترین مسائل را بیان و آموزش دهد.

نماینده ولی فقیه در کردستان در پایان افزودند: در دانشگاهها متدین بودن جوانها به قیافه و شکل ظاهری نیست، دانشگاهیان و دانشجویان افرادی متدین، باایمان و دیندارهستند وما باید آموزه های دینی تازه ای به اینها یاد بدهیم شماها که تلاش می کنید نماز برپا شود به کارهای خود و دیگران برکت می دهید.

لینک کوتاه : https://pourzahabi.ir/?p=6194

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.