4

رسالت اصلی دانشگاه‌ها از دیدگاه نماینده ولی‌فقیه در کردستان/تقویت هویت ایرانی-اسلامی مورد توجه قرار گیرد

  • کد خبر : 1621
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
رسالت اصلی دانشگاه‌ها از دیدگاه نماینده ولی‌فقیه در کردستان/تقویت هویت ایرانی-اسلامی مورد توجه قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: رسالت اصلی دانشگاه‌ها آموزش، پژوهش و مباحث فرهنگی بوده و باید مسئولان متولی در این راستا گام بردارند.

به گزارش روابط‌عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی پیش‌ازظهر امروز در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در دانشگاه کردستان برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه آموزش، پژوهش و مباحث فرهنگی را برعهده دارد، اظهار داشت: دانشگاه‌ها باید علم و تخصص را تقدیم جامعه کنند چراکه در جامعه‌ای که علم آن کو‌چک شمرده شود در توسعه و پیشرفت دچار مشکل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید دانشگاه در مرحله دوم به هویت ایرانی-اسلامی توجه کند، افزود: همه قومیت‌ها از جمله قومیت کُردی ارزشمند و زیرمجموعه هویت ایرانی قرار گرفته و باعث افتخار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تاکید بر اینکه باید دانشگاه‌ها به تقویت خودباوری جوانان توجه ویژه کنند، خاطرنشان کرد: در طول ۴۳ سال اخیر عمر انقلاب، پیشرفت‌های متعددی در حوزه‌های مختلف بیوتکنولوژی، هسته‌ای، صنعت هوا فضا و پیشرفت‌های نظامی‌ در سایه خودباوری صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: تمام پیشرفت‌ها و تحولات انجام شده در کشور در دوران تحریم انجام شده که جز خودباوری نمی‌تواستیم به این مهم دست پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با یادآوری اینکه دشمن، فرماندهان و دانشمندان کشورمان را مورد هدف قرار داده‌اند، گفت: دانشگاه‌ها به علم، تخصص و تعهد جوانان توجه کنند.

وی با بازگویی گوشه‌ای از خاطرات دوران دفاع مقدس پرداخت و اطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس انسان‌های تحصیلکرده زیادی از کشورهایی دیگر همچون انگلیس، سوئد در فتح خرمشهر شرکت کردند؛ دفاع مقدس اوج افتخارات نظام‌ بوده که باید همواره گرامی داشته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان یادآور شد: تخصص، خودباوری، تعهد و هویت با روحیه دفاع در کشور منور بوده و با حضور امیر ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش از فرزندان بومی کردستان، زمینه برای پیشرفت جوانان این دیار فراهم است.

لینک کوتاه : https://pourzahabi.ir/?p=1621

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.