1

نخستین نشست شورای راهبری اهل سنت کانون‌های مساجد کشور

  • کد خبر : 8016
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
نخستین نشست شورای راهبری اهل سنت کانون‌های مساجد کشور

کردستان سرشار از ظرفیت‌های قرآنی است سنندج_نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: کردستان به دلیل داشتن بیش از ۵ هزار ماموستا و روحانی و دو هزار و ۳۰۰ مسجد سرشار از ظرفیت‌های قرآنی است. حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی صبح دوشنبه در نخستین نشست شورای راهبری اهل سنت کانون‌های مساجد کشور که در سنندج برگزار شد، […]

کردستان سرشار از ظرفیت‌های قرآنی است

سنندج_نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: کردستان به دلیل داشتن بیش از ۵ هزار ماموستا و روحانی و دو هزار و ۳۰۰ مسجد سرشار از ظرفیت‌های قرآنی است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی صبح دوشنبه در نخستین نشست شورای راهبری اهل سنت کانون‌های مساجد کشور که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: گرچه نظرات و عقاید مختلفی در کردستان وجود دارد اما اصل کار مردمی هستند که در کنار هم فعالیت دارند.

وی بیان کرد: ۸۲ درصد مردم کردستان اهل سنت و مابقی تشیع هستند که استانی بی‌نظیر به شمار می‌رود و تنوع و تکثر مساجد و روحانیون، حضور طلاب خواهر و برادر تسنن و تشیع حضور چهار هزار ماموستا و طلبه اهل سنت و بیش از یک‌هزار نفر در بخش تشیع و دوهزار و ۳۰۰ مسجد استان و ۳۵۰ مهدیه، حسینیه و مسجد تشیع ظرفیتی برای این استان تلقی می‌شود.

نماینده ولی فقیه کردستان خاطرنشان کرد: ۳۳۰ هزار دانش‌آموز، ۴۰ هزار دانشجو در کردستان ظرفیت خوبی در حوزه جوانان و نوجوانان در این استان وجود دارد و هرگاه معلم خوبی همراه آنها بوده‌اند شاهد موفقیت‌شان بوده‌ایم.

حجت الاسلام پورذهبی استقبال نوجوانان در کانون‌های مساجد را در این استان ستودنی خواند و گفت: در بستر این کانون‌ها نوجوانان قرآنی تربیت می‌شوند و اینها از دیگر ظرفیت‌های دینی استان است.

وی عنوان کرد: تشکیل چنین نشست‌ها و مسابقاتی همچون مدهامتان در استان چشم طمع تفرقه را کور می‌کند و منجر به حفظ وحدت در استان می‌شود.

مساقبات ملی مدهامتان از ۱۲ اسفند در سنندج کلید خورد و تا امشب ۱۴ اسفند ماه با رقابت ۲۸۰ شرکت کننده نوجوان و جوانان قرآنی ادامه دارد.

به برکت برگزاری این مسابقه قرآنی در سنندج، جشن برگزاری سی‌هزارمین کرسی تلاوت قرآن کریم در مسجد جامع سنندج برگزار و نخستین نشست راهبردی اهل سنت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تشکیل شد.

لینک کوتاه : https://pourzahabi.ir/?p=8016

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.