8

رسالت شاعران از دیدگاه نماینده ولی‌فقیه در کردستان/ “مصیبت، حماسه، اهداف و اصل واقعه” عاشورا بازگو شود

  • کد خبر : 1628
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
رسالت شاعران از دیدگاه نماینده ولی‌فقیه در کردستان/ “مصیبت، حماسه، اهداف و اصل واقعه” عاشورا بازگو شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: در شعر عاشورایی باید به ذکر مصیبت، حماسه، اهداف، اصل واقعه عاشورا؛ امام حسین(ع) پرداخته شود.

به گزارش روابط‌عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در چهاردهمین کنگره شعر عاشورایی قروه که با حضور شعرای اهل‌بیت سراسر کشور در قروه برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم در جلسات بعدی از بیان خوشامدگویی‌های تکراری خودداری شود.

وی با بیان اینکه بنده علاقه خاصی به شعر دارم، گفت: در شعر عاشورایی باید به ذکر “مصیبت، حماسه، اهداف، اصل واقعه” امام حسین(ع) پرداخته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تاکید بر اینکه باید این چهار ویژگی با لطافت خاص در اشعار عاشورایی گنجانده و بیان شود، تصریح کرد: حماسه و قیام عاشورا از دیدگاه اهل‌سنت نیز بسیار مورد تمثیل قرار گرفته و باید همواره ترویج یاید.

وی با یادآوری اینکه حضرت علی اصغر(ع)، درخشانترین چهره کربلا و بزرگترین سند مظلومیت امام حسین(ع) در روز عاشورا است، عنوان کرد: شعر عاشورایی دربردارنده فاکتورهایی مهمی بوده که در اشعار شعرای اهل‌بیت(ع) قابل درک است.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با تاکید بر اینکه باید حماسه امام حسین(ع) بازگو و بیان شود خاطرنشان کرد: زمانی‌که حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) می‌جنگید شمر صدا زد و گفته این فرزند کشنده عرب و انزع بطین است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان اظهار کرد:‌ از همه متولیان برگزاری و شاعران حاضر در این کنگره شعر عاشورایی قروه تشکر می‌کنم.

لینک کوتاه : https://pourzahabi.ir/?p=1628

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.