2

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: علامه حسن‌زاده آملی عمرش را در راه دین و انقلاب سپری کرد

  • کد خبر : 1637
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
نماینده ولی‌فقیه در کردستان: علامه حسن‌زاده آملی عمرش را در راه دین و انقلاب سپری کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: علامه حسن‌زاده آملی شخصیتی تأثیرگذار و عمرش را در راه تبلیغ دین اسلام و انقلاب سپری کرد.

به گزارش روابط‌عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی پیش‌ازظهر امروز در مراسم بزرگداشت ارتحال علامه حسن‌زاده آملی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مهدیه سنندج برگزار شد، اظهار داشت: ذکر صالحان و یاد صلحا به انسان‌ها ارزش و قوت می‌دهد.

وی با بیان اینکه داشتن کرامت, نشان‌دهنده قدرت نفسانی و ظرفیت فردی بوده که به مقاماتی دست یافته است افزود: زمانی‌که ما در محضر امام زمان و معصومان نیستیم به علما و بزرگانمان نگاه کرده چراکه اینها کرامت داشته و می‌توانند الگوی رفتاری‌مان باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه نحوه زندگی، رفتار و سلوک بزرگان و علما درس‌آموز است، تصریح کرد: شخصیت وارسته و شایسته در درجات عالی انسانی منحصر به علما و روحانیت نیست چراکه در قشرهای دیگر نیز از جمله کارگران، بزرگان زیادی داریم.

وی با بیان اینکه اولیا و انسان‌های شایسته زیادی در تخت فولاد اصفهان مدفون است، افزود: الگوگیری از سیره و زندگی بزرگان، انسان را به سعادت می‌رساند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی به روایتی از امام زین‌العابدین(ع) پرداخت و بیان کرد: إذا رَأیتُمُ الرجُلَ قد حَسَّنَ سَمتَهُ و هَدیَهُ و تَماوَتَ فی مَنطِقِهِ و تَخاضَعَ فی حَرَکاتِهِ فَرُوَیدا لا یَغُرَّنَّکُم، فما أکثَرَ مَن یُعجِزُهُ تَناوُلُ الدنیا و رُکوبُ المَحارِمِ مِنها، لِضَعفِ نِیَّتِهِ و مَهانَتِهِ و جُبنِ قَلبِهِ، فَنَصَبَ الدِّینَ فخّا لها !··· و إذا وَجَدتُموهُ یَعِفُّ عنِ المالِ الحَرامِ فَرُوَیدا لا یَغُرَّنَّکُم، فإنَّ شَهَواتِ الخَلقِ مُختَلِفَهٌ ··· و لکنَّ الرجُلَ کُلَّ الرجُلِ نِعمَ الرجُلُ هُو الذی جَعَلَ هَواهُ تَبِعا لأمرِ اللّه ِ و قُواهُ مَبذولَهً فی رِضَى اللّه ِ، یَرَى الذُّلَّ مَع الحَقِّ أقرَبَ إلى عِزِّ الأبدِ مِن العِزِّ فی الباطِلِ، و یَعلَمُ أنَّ قَلیلَ ما یَحتَمِلُهُ مِن ضَرّائها یُؤدِّیهِ إلى دَوامِ النَّعیمِ ··· فذلِکُمُ الرجُلُ نِعمَ الرجُلُ، فبِهِ فَتَمَسَّکُوا، و بسُنَّتِهِ فاقتَدُوا، و إلى رَبِّکُم فبِهِ فَتَوَسَّلوا، فإنّهُ لا تُرَدُّ لَهُ دَعوَهٌ و لا تَخِیبُ لَهُ طَلِبهٌ؛ اگر دیدید کسى ظاهرالصلاح است و در گفتارش دم از پارسایى مى‌زند و در حرکات و رفتارهایش اظهار فروتنى مى‌کند، بپایید که فریبتان ندهد؛ چراکه بسیارند کسانى که به سبب ضعف و سستى در اندیشه و بزدلى، دستشان از دنیا و ارتکاب حرام‌هاى آن کوتاه است. اینان دین را دام دنیا کرده‌اند··· و اگر دیدید از خوردن مال حرام خوددارى مى‌کند، بپایید که شما را نفریبد؛ چراکه امیال و خواهش‌هاى مردم گوناگون است؛ اما مرد به تمام معنا مرد، آن مردى است که هواى نفسِ خود را پیرو فرمان خداوند گرداند و توانایی‌هایش را در راه رضاى خدا به کار گیرد. ضعف و خوارى همراه حق را، از عزّت و قدرت توأم با باطل، به عزّت و قدرت ابدى نزدیک‌تر ببیند و بداند که رنج و سختی‌هاى اندکى را که در دنیا تحمّل مى‌کند، او را به نعمت پاینده می‌کشاند··· این است آن مرد، نیکو مرد. پس به دامان او چنگ زنید و راه و روش او را سر مشق خود کنید و در درگاه پروردگارتان به او توسّل جویید؛ چراکه هیچ دعایى از او ردّ نمى‌شود و هیچ یک از خواهش‌هاى او بى‌پاسخ نمى‌ماند.

وی با بیان اینکه امروز همه ما در جلسه بزرگداشت ارتحال یک استاد، معلم، فیلسوف، مجتهد و عالم ربانی شرکت کرده‌ایم، افزود: علامه حسن‌زاده آملی شخصیتی تأثیرگذار و عمرش را در راه تبلیغ دین اسلام و انقلاب سپری کرد و اهل شهرت نبود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در بخش پایانی سخنان خود به بازگویی خلاصه‌ای از شیوه زندگی و داستان جان‌گداز تیرباران کردن جنازه‌‏ امام حسن(ع) و قیام امام حسین(ع) پرداخت و یادآور شد: این راه باید همواره تداوم داشته باشد.

لینک کوتاه : https://pourzahabi.ir/?p=1637

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.