3

المیادین| رئیس‌جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای شخصیتی حکیم و با درایت است/بسیار شیفته رهبر انقلاب ایران هستم

  • کد خبر : 4000
  • ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
المیادین| رئیس‌جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای شخصیتی حکیم و با درایت است/بسیار شیفته رهبر انقلاب ایران هستم

رئیس جمهور ونزوئلا گفت: من بسیار شیفته آیت الله خامنه ای هستم و هر بار که به ایران می روم دوست دارم با ایشان صحبت کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در مصاحبه اختصاصی با این شبکه گفت: من بسیار شیفته آیت الله خامنه ای (رهبر معظم انقلاب ایران) هستم و هر بار که به ایران می روم دوست دارم با ایشان صحبت کنم.

وی افزود: ایشان مردی با درایت و هوش بالا هستند. امیدوارم در سفر آتی به ایران فرصتی برای من فراهم شود تا بار دیگر با آیت الله خامنه ای صحبت کنم.

رئیس جمهور ونزوئلا در خصوص روابط با ایران گفت: روابط ما با جمهوری اسلامی ایران چه در دوران محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسبق و چه در دوران حسن روحانی رئیس جمهور سابق بسیار خوب بوده است و با ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فعلی نیز همین روند ادامه دارد.

وی افزود: من با رئیسی به دو مناسبت تلفنی صحبت کردم و با او درباره مجموعه‌ای از برنامه‌های جدید و تشکیل کمیته دولتی مشترک بین دو کشور که وظیفه اش کار کردن بر روی این طرح‌های جدید و تقویت همکاری‌های بین ایران و ونزوئلا است، رایزنی کردیم. من در پاسخ به دعوت رئیس جمهور رئیسی به زودی به تهران سفر می‌کنم تا از نزدیک با هم آشنا شویم، مذاکره کنیم و توافق‌ها و سند‌های جدیدی را برای تسریع در روند همکاری در همه زمینه‌ها و در همه سطوح و همکاری‌های بین دو کشور مستقل و مبارز مثل ایران و ونزوئلا امضا کنیم.

مادورو درباره شخصیت، جایگاه و تأثیر شهید حاج قاسم سلیمانی و واکنش او به جنایت ترور ایشان گفت: من از آشنایی با فرمانده سلیمانی بسیار خرسند بودم. ما در فاصله زمانی بین ماه مارس و آوریل سال ۲۰۱۹ با هم دیدار و صحبت کردیم. این دیدار در بحبوحه بحران “جنگ برق” صورت گرفت که امپریالیسم شمال (آمریکا) علیه سیستم برق ونروئلا انجام داد و باعث شد دو ماه در این سیستم اختلال ایجاد شود. سلیمانی در آن زمان به ونزوئلا آمد و ما با هم درباره همکاری‌های مختلف از جمله سیستم برق رایزنی کردیم و هر آنچه با او درباره اش صحبت کردیم، اجرایی شد.

وی ادامه داد: سلیمانی، انسانی خنده رو و خوش بین به زندگی بود. من خدا را شاکرم که با ایشان آشنا شدم. این مَرد، با تروریسم و تروریست‌های جنایتکار و خونریزی مقابله می‌کرد که به ملت‌های محور مقاومت حمله می‌کردند. او مَرد شجاعی بود. من از طریق “دلسی رودریگز” معاون رئیس جمهور از خبر ترور سلیمانی مطلع شدم و او به من گفت اخباری دریافت کرده ایم که احتمالا سرلشکر سلیمانی ترور شده است. این خبر، غیر قابل باور بود و من هنگامی آن جنایت هولناک را مشاهده کردم که کاخ سفید دستور اجرای آن را صارد کرده بود، برایم باور کردنی نبود.
مادورو ادامه داد: بشریت باید از این جنایت‌ها عبرت و پند بگیرد. آیا این همان جهانی است که ما آن را برای بشریت در آینده می‌خواهیم؟ جهانی که در آن می‌بینیم چگونه از کاخ سفید دستور ترور قهرمانی از قهرمانان مبارزه علیه تروریسم در کل منطقه اعم از عراق تا ایران، سوریه و لبنان صادر می‌شود. آیا این همان جهانی است که ما می‌خواهیم؟ خیر. جهانی که ملت‌ها می‌خواهند، جهان صلح، احترام و حاکمیت قانون بین المللی است و این جهان نمی‌تواند جهان جنون افراط گرایی باشد. خیر، امکان ندارد اینگونه باشد. بیایید بار دیگر صدای خود را در محکومیت جنایت ترور این شهیدِ قهرمانِ ملت‌ها یعنی فرمانده سپهبد سلیمانی بالا ببریم.

رئیس جمهور ونزوئلا درباره مسئله فلسطین و مواضعش در قبال مقاومت و گروه‌های فلسطینی گفت: معتقدم در این جهان کسی وجود ندارد که جرأت کند از ما بخواهد فلسطین را رها کنیم؛ هیچ کسی. اساسا امکان ندارد ما این سخن را بپذیریم. حتی شنیدن این سخن هم خطرناک است. ما معتقدیم حتی فکر کردن به رها کردن فلسطین یا تنها گذاشتن آن، اشتباه است. فلسطین سرزمین مقدس بشریّت است. فلسطین ملت مقدس سه پیامبر است. فلسطین سرزمین سیّد ما مسیح است. مسیح در فلسطین متولد شد. سرزمین فلسطین جایگاه بسیار والایی نزد ما دارد.
وی ادامه داد: اسرائیل روزی تاوان این جنایت‌هایی را که علیه ملت فلسطین مرتکب می‌شود، پس خواهد داد. فلسطین و ملت آن از حمایت همه جانبه ونزوئلا، همه مردم ونزوئلا و انقلاب بولیواری که رهبر ما چاوز بنیان گذاشت، برخوردار هستند. من امروز و تا ابد از فلسطین حمایت خواهم کرد و فلسطین همیشه از این حمایت ما برخوردار خواهد بود. زیرا ما فلسطین و همه ملت فلسطین و همه گروه‌های فلسطینی را دوست داریم و ما با رئیس محمود عباس روابط خوبی داریم.
مادورو تصریح کرد: ما برای فلسطین آرزوی خیر و خوبی می‌کنیم. ما با فلسطین توافق‌های همکاری داریم. توافقاتی که به خوبی پیش می‌رود. ما خواهان تحقق دستاورد‌های بیشتر برای ملت فلسطین هستیم. امیدواریم که کار‌های بیشتری برای فلسطین انجام دهیم. من اینجا از همه ملت‌های جهان، همه حکّام جهان، همه حکّام عرب و حکّام جهان اسلام می‌خواهم که فلسطین را تنها رها نکنند.

رئیس جمهور ونزوئلا تأکید کرد: فلسطین شایسته حمایت ثابت و شجاعانه توسط حکّام عرب، حکّام جهان اسلام و حکّام همه کشور‌های جهان است. فلسطین فریاد کمک خواهی سر داده است. فلسطین شما را فرا می‌خواند تا حمایتش کنید. فلسطین روزانه در معرض ارتکاب جنایت و کشتار جوانان قرار می‌گیرد. آنچه در فلسطین رخ می‌دهد و کشتار‌هایی که رژیم صهیونیستی مرتکب می‌شود، قابل توصیف نیست و در این جهان بی نظیر است.
مادورو اظهار داشت: علمیات بمباران که باعث کشته شدن کودکان می‌شود و جنایت کشتار در روز مقدس جمعه در ورودی‌های مساجد، قابل توصیف نیست. از این رو همه حمایت و محبت مان را نثار ملت فلسطین می‌کنیم و بر قلب فلسطین بوسه‌ای بزرگ می‌زنیم.

لینک کوتاه : https://pourzahabi.ir/?p=4000

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.