5

تاثیرات فرهنگی و بحث حقوقی حجاب برای جامعه تبیین شود

  • کد خبر : 7606
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
تاثیرات فرهنگی و بحث حقوقی حجاب برای جامعه تبیین شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: مسائل ارزشی، تاثیرات فرهنگی و بحث حقوقی حجاب و از سوی دیگر آسیب‌های این حوزه برای جامعه تبیین شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان،  حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی پیش‌ از ظهر امروز در جلسه عفاف و حجاب، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره […]

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: مسائل ارزشی، تاثیرات فرهنگی و بحث حقوقی حجاب و از سوی دیگر آسیب‌های این حوزه برای جامعه تبیین شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان،  حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی پیش‌ از ظهر امروز در جلسه عفاف و حجاب، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار داشتند: باید از موازی‌کار و برگزاری جلسات متعدد در این حوزه پرهیز و برنامه‌ها ذیل قرارگاه استان پیش برود.

نماینده ولی فقیه در کردستان خواستار تغییر رویکرد در نحوه برگزاری این جلسات شد و گفتند: در این جلسات باید فعالان سیاسی، اجتماعی، صاحب‌نظران و اساتید این حوزه حضور و ما را به چالش بکشانند، چرا که افرادی که از ادارات دعوت می‌شوند، حجاب را قبول دارند.

وی با بیان اینکه باید صاحب‌نظران این حوزه در جلسات حجاب حضور و پرسش‌های سخت و واقعیت‌های کف جامعه را پرسیده تا ببینیم برای آنان پاسخی داریم یا خیر، تصریح کردند: مطالب علمی و مقاله تئوری زیادی در این حوزه زیاد داریم، اما مشکل ما در حوزه اجراست، باید وظایف و نیازمندی جامعه شناسایی شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی افزودند: گرچه باید جلوی ناهنجاری در جامعه گرفته شود، اما مهم این است که چطوری جلوی افراد هنجارشکن گرفته شود. ما با انسان مواجه هستیم و باید در حوزه اجرای قوانین حجاب رفتارمان با انسان و مخاطبان این حوزه، انسانی و از پرخاش و درگیری پرهیز شود.

ایشان  بیان کردند: دشمنان منتظر کوچک‌ترین درگیری هستند و صدها مهسا امینی هم فوت کند، ناراحت نمی‌شوند، بلکه خوشحال هم‌ می‌شوند. در حالی‌ که ما ناراحت و حضرت آقا فرمود دل آدم برای دختری که فوت کرده است، می‌سوزد.

وی با تاکید بر اینکه هر اداره‌ای نحوه حجاب و عفاف و پوشش کارکنانش را رصد و در صورت ضعف، تذکرات دوستانه و صمیمانه داده شود، عنوان کردند: مسائل ارزشی، تاثیرات فرهنگی و بحث حقوقی حجاب و از سوی دیگر آسیب‌های این حوزه برای جامعه تبیین شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با ذکر اینکه وضعیت حجاب در استان اوضاع فجیع نیست و مردم حجاب را رعایت می‌کنند، خاطرنشان کردند: نباید خودزنی کنیم، تعدادی هم که حجاب را رعایت نکرده‌اند، باید اهمیت این فریضه الهی برای آنان تبیین شود.

پورذهبی با تاکید بر اینکه برنامه‌های این حوزه تنها منوط به هفته ححاب نباشد، ابراز داشتند: امیدواریم چند ماه آینده در این حوزه شاهد اتفاقات خوب و انسان‌پسندانه و در طراز کرامت انسانی انقلاب باشیم.

لینک کوتاه : https://pourzahabi.ir/?p=7606

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.