5

حضرت علی‌اصغر سند مظلومیت امام حسین(ع) است

  • کد خبر : 7636
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
حضرت علی‌اصغر سند مظلومیت امام حسین(ع) است

🔹نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان داشتند: حضرت علی‌اصغر سند مظلومیت امام حسین(ع) است، چون این طفل تنها ۶ ماه داشت و در روز عاشورا تیری نینداخت، به کسی حمله نکرد، با کسی نجنگید و خون کسی نریخت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی […]

🔹نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان داشتند: حضرت علی‌اصغر سند مظلومیت امام حسین(ع) است، چون این طفل تنها ۶ ماه داشت و در روز عاشورا تیری نینداخت، به کسی حمله نکرد، با کسی نجنگید و خون کسی نریخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی پیش‌ازظهر جمعه در همایش شیرخوارگان حسینی که در مهدیه سنندج برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشتند: قرآن نخستین کتابی است که داستان واقعی پیامبران الاعظم را مطرح کرده و به انسان‌ها فرموده تا چگونه رفتار و کردار شایسته داشته باشند تا خداوند از آنها خرسند باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفتند: خداوند در سوره نخل فرموده، هر کس کار خوب انجام دهد چه مرد باشد و چه زن ما به او حیاط طیبه داده‌ایم و اینجاست که ما باید بدانیم زن و مرد جایگاه و شأن یکسانی در جامعه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی افزودند: شخصی که دارای معنویت و زندگی باعزت است همواره وجدانی آسوده و آرامشی خاطر خواهد داشت و این همان حیاط طیبه است که در راه به دست آوردن آن اجر و پاداشی  نیز از سوی پروردگار برایشان فرستاده می‌شود.

ایشان تصریح کردند: زنان و مادران مسلمان برای تربیت نسل جدید جامعه نخست باید از خود شروع کنند و همواره رفتار، کردار و شخصیت بزرگانی چون حضرت رباب(س) و حضرت فاطمه(س) را سر مشق و سر لوحه زندگی خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کردند: امروزه فشارها و تنش‌های زیادی به خانوده‌ها و جامعه ما متحمل می‌شود اما برای عبور از آن، باید با الگوگیری از سیره و روش اهل بیت(ع) خانواده را مدارا و مدیریت کرده تا کمترین آسیب اجتماعی را شاهد باشیم.

وی اظهار داشتند: دشمنان امروزه از راه جنگ سخت اقدام نمی‌کنند بلکه از راه منحرف کردن اذهان و مسیر صالح و درست خانواده‌ها، سعی بر این دارند که کانون گرم و آرامش جامعه را از بین ببرند اما مادران ایرانی اجازه نداده‌اند که بیگانگان به اهداف شوم خود برسند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی تأکید کردند: بار دیگر مادران پیرو اهل بیت فاطمه(س) عهد و پیمانی با صاحب زمانشان ببندند تا با پیروی از مسیر الهی و شهدای کربلا فرزندانشان را مهدوی تربیت کنند.

وی یادآور شدند: روایت وجود دارد که حضرت علی اصغر(ع) این طفل دم خیمه با تیر به شهادت رسید و روایتی دیگر نقل کرده که امام حسین (ع) طفل را بر دستانش گرفته و خطاب به دشمن گفته که اگر به من رحم نمی‌کنید این طفل گناهی ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خطاب به بانوان گفتند: اگر امروز فرزند خود را بغل کرده‌اید و به یک عشق و اراده‌ای در این تجمع شرکت کرده‌اید فقط به بچه‌‌تان فکر نکنید، چرا که شما جای حضرت رباب قرار دارید، تعقل و تفکر کنید و برسید به اینکه که در زندگی چگونه رفتار و ادب را رعایت کنید.

لینک کوتاه : https://pourzahabi.ir/?p=7636

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.