2

ویژگی‌های آمر به معروف از دیدگاه نماینده ولی فقیه در کردستان

  • کد خبر : 7643
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
ویژگی‌های آمر به معروف از دیدگاه نماینده ولی فقیه در کردستان

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: آمر به معروف باید تهذیب نفس و در ادای نماز اول وقت، انجام دستورات دین، رعایت اصول اخلاقی و …ثابت قدم باشد تا کلام وی نفوذپذیر و اثرگذار باشد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح امروز […]

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: آمر به معروف باید تهذیب نفس و در ادای نماز اول وقت، انجام دستورات دین، رعایت اصول اخلاقی و …ثابت قدم باشد تا کلام وی نفوذپذیر و اثرگذار باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در همایش استانی یاوران معروف اظهار داشتند: امر به معروف و نهی از منکر یک واژه پرتکرار است و این روزها هم به خاطر مسئله حجاب و عفاف کاربرد زیادی دارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) فرمودند قیام عاشورایی من برای اصلاح امت جدم است و ادامه می‌دهند “من می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم و مانند روش جد بزرگوار و پدرم مشق کنم”.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی اذعان کرد: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند باید شرایطی در خود ایجاد کند که بتواند تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

ایشان ادامه دادند: انسان برای انجام کار تاثیرگذار در حوزه امر به معروف و نهی از منکر باید دارای شرایط ویژه و خاص باشد چون بخشی از منکرات با بخشنامه و بگیروببند حل می‌شود اما بخش عمده آن باید با الگوبرداری از حرکت امام حسین(ع) باشد.

نماینده ولی فقیه  تهذیب نفسانی را شاخص مهم در تاثیرگذار بودن امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفتند: وقتی خود من از انجام معروفات و خودداری از منکرات عامل به عمل نیستم نمی‌توانم نفوذ لازم را در امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم.

 به گفته ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر، تا زمانی که خود ما در نماز اول وقت، انجام دستورات دین، رعایت اصول اخلاقی و …ثابت قدم نباشم کلام نفوذپذیر و تاثیرگذاری نخواهم داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی اذعان کردند: امام حسین (ع) الگوی کامل یک فرد با داشتن تهذیب نفس است باید رفتار و منش آن حضرت را فصل‌الخطاب حرکت خود در این حوزه قرار دهیم.

وی همچنین تلاش مضاعف و خستگی‌ناپذیر در مسیر اصلاح و نجات افراد از سقوط و نابودی را دیگر ویژگی مهم برای آمران به معروف دانست و گفتند: اگر بخواهیم امر به معروف و نهی از منکر را در قالب بخشنامه صرف باقی بگذاریم تاثیر و خروجی که باید را نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کردند: ترک منافع شخصی و قبیله‌گرایانه در امر به معروف و نهی از منکر ضروری است، حضرت سیدالشهدا(ع) دنبال نجات بشریت بودند و در این مسیر از تمام وجودیت مبارکشان گذشتند.

لینک کوتاه : https://pourzahabi.ir/?p=7643

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.