8

بهره‌گیری از ظرفیت مساجد برای حل مشکلات مردم

  • کد خبر : 7681
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
بهره‌گیری از ظرفیت مساجد برای حل مشکلات مردم

  نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفتند: وجود دو هزار و ۳۰۰ مسجد در محلات مختلف استان ظرفیت خوبی برای رسیدگی به نیاز‌ها و مشکلات مردمی است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در جلسه شورای هماهنگی استانی  محلات اسلامی، از مسجد به عنوان جایگاه عبادت […]

 

نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفتند: وجود دو هزار و ۳۰۰ مسجد در محلات مختلف استان ظرفیت خوبی برای رسیدگی به نیاز‌ها و مشکلات مردمی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در جلسه شورای هماهنگی استانی  محلات اسلامی، از مسجد به عنوان جایگاه عبادت مسلمانان و مهمترین مرکز تقویت وحدت جامعه‌ اسلامی نام برد و  اظهار داشتند: مساجد همواره در طول تاریخ اسلام نقشی اصلی در انسجام همه جانبه ایفا کرده است، بنابراین باید درب این مکان مقدس از اول صبح برای مردم باز باشد.

نماینده ولی فقیه درکردستان با تأکید بر اینکه مساجد باید محلی جهت حل مشکلات، آموزش قرآن، مشورت و دیگر امور باشد، گفتند: مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان پایگاه اصلی انقلاب نقش‌آفرینی کرده و کانون و محلی برای انقلابیون بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی تحقق مسجدمحوری را لازمه تحقق اهداف محله اسلامی دانست و تصریح کردند: تقویت برنامه‌های محله اسلامی با هدف دست‌یابی اهداف جامعه اسلامی باید به‌طور خاص در دستور کار باشد.

وی به ضرورت حضور نخبگان فعال در محلات اسلامی تأکید کرد و افزودند: وجود دو هزار و 300 مسجد در محلات مختلف استان ظرفیت خوبی برای رسیدگی به مشکلات مردمی و نیاز‌های فرهنگی، ورزشی، درمانی و معیشتی افراد نیازمند جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه مسجدمحوری شکل گرفته است، عنوان کردند: اجرای طرح محله اسلامی در رفع آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از مشکلات محلی نقش مهمی داشته و به ارتقاء همکاری و استفاده از خرد جمعی در محلات مختلف کمک می‌کند.

ایشان اظهار کردند: زمانی می‌توانیم بگوییم که یک محله اسلامی است که عدالت‌محوری، وحدت و همدلی، ولایت‌مداری، اخلاق، برپا داشتن نماز و وظیفه‌شناسی در آن نمود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی ابراز داشت: امیدواریم که همه محله‌های ما اسلامی و شاخص‌ها و ارزش‌های اسلامی در آنها نمودی عینی داشته باشد.

لینک کوتاه : https://pourzahabi.ir/?p=7681

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.