7

در هیچ انتخاباتی داوطلب نخواهم شد چرا که باید رقابت درون استانی باشد

  • کد خبر : 7685
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
در هیچ انتخاباتی داوطلب نخواهم شد چرا که باید رقابت درون استانی باشد

  نماینده ولی‌فقیه در کردستان: در هیچ انتخاباتی داوطلب نخواهم شد چرا که باید رقابت درون استانی باشد تنوع و تکثر داوطلبان موجب پرشور شدن انتخابات می‌شود به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان،  حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی شامگاه دوشنبه در دیدار با جمعی ازخبرنگاران و اصحاب رسانه درکردستان، […]

 

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: در هیچ انتخاباتی داوطلب نخواهم شد چرا که باید رقابت درون استانی باشد تنوع و تکثر داوطلبان موجب پرشور شدن انتخابات می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان،  حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی شامگاه دوشنبه در دیدار با جمعی ازخبرنگاران و اصحاب رسانه درکردستان، که به مناسبت روز خبرنگار برگزار گردیدضمنتبریک روز خبرنگار و  با توجه به آغار فرآیند انتخابات، اظهار کردند: از روز اول حضورم در استان عهد کردم در هیچ انتخاباتی داوطلب نخواهم شد چرا که باید رقابت درون استانی باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد با بیان اینکه برای خدمتگزاری به مردم در حال حاضر هم وقت کم داریم، در ارتباط با انتخابات مجلس دوازدهم و ششمین دوره مجلس خبرگان، گفتند: استراتژی و راهبرد اصلی، باز شدن بیشتر فضا برای تنوع و تکثر داوطلبان انتخاباتی است.

وی بیان داشتند:  در همین زمینه از حضور نیروهای توانمند و کارآمد در عرصه انتخابات استقبال می کنیم و هر کس بتواند تنور انتخابات را داغ کند، باید ورود کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی انتخابات امسال در کشور را خاص دانست و افزود: امسال، سال خاصی بعد از وقایع پارسال است و علاوه بر آن در دور قبل انتخابات نیز با کرونا مواجه بودیم و برای همین می طلبد که امسال مردم بیشتر مشارکت کنند.

ایشان مشارکت حداکثری را منوط به این دانست که داوطلبان متنوعی در عرصه انتخابات حضور داشته باشند تا مردم احساس کنند که می‌توانند فرد مورد نظرشان را به عنوان وکیل انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی در ادامه، حرفه خبرنگاری را از جنس دلسوزی، نخبگی و فرهیختگی عنوان کرد و گفتند: نوشتن هنر است و به همین دلیل در نگاه من این قشر در گروه نخبگان تاثیر گذار، جای دارند.

وی در توصیه‌های دوستانه به اصحاب رسانه، اظهار کردند: خبرنگار باید حس دلسوزی داشته و درصدد حل مشکل باشد و می طلبد خبرنگار صداری رسای مردم باشد نه یک حزب یا گروه خاص.

نماینده ولی فقیه  تاکید کرد: نخبگی و فرهیختگی به لحاظ وزن حرفه‌ای خبرنگار و میزان مطالعه اوست.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی گفتند: مقالات تولیدی در استان کم داریم که باید تقویت، به روز و جدید شود و از تحلیل‌های کپی نیز پرهیز گردد، ضمن اینکه نشریه در مورد فیلم، تئاتر و ورزش زیاد نیست و کردستان ظرفیت این را دارد که در این زمینه بیشتر کار شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه ننوشتن مطلب از مطلب ضعیف بهتر است چون باید برای خواننده ارزش قائل شد و صحت اخبار را در نظر گرفت که به کلام اعتبار می دهد، افزودند: در ارائه تاریخ کردستان نشریات استان موفق نیستند در حالیکه مطالب ناب در این خصوص، زیاد است.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: معترض نباید اعتراض خود را مخدوش کند که ما در شهادت شهید عجمیان در تهران و شهید یوسفی در سنندج، شاهد اعتراض نبودیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی در مور مساله حجاب نیز گفت: نگاهم در وهله اول به افراد ضعیف الحجاب، برخورد انسانی است و اجازه تحقیر و توهین نسبت به آنها را نداریم که حساب این عده با مغرضان جداست.

وی با بیان اینکه نگاه دوم مبتنی بر شهروندی و نگاه سوم حقوقی است که این افراد قانون را رعایت نمی‌کنند، ادامه داد: نگاهم بر اساس تسامح و تساهل نیست و اجازه تحقیر هیچ انسانی را نخواهم داد، چراکه اهل گفت و گو و تبیین هستم، همچنانکه نگاه رهبر معظم انقلاب به جمعیت مخاطب، نگاه شهروند ایرانی است.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: در ۲ سال گذشته دهها ساعت نشست با گروه‌های مختلف اعم از روحانیون، نخبگان، هنرمندان و اقشار مختلف مردم برگزار و نیازها احصا شده تا اقدامات عمقی برای این گروهها انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی در ادامه به آتش سوزی جنگل های مریوان اشاره کرد و گفت: نسبت دادن آتش سوزیهای مریوان به نهادی انقلابی شاید کم لطفی و کم توجهی باشد، چراکه در این شرایط هیچ عقل سلیمی قبول نمی کند که کشوری جنگلهای خود را آتش بزند و بحران ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ستاد بحران لحظه به لحظه اقدامات را به من گزارش دادند، افزود: آتش سوزی جنگل‌ها در همه کشورها وجود دارد و تنها بخشی که باید توجه شود کم‌کاریهاست.

نماینده ولی فقیه در کردستان تاکید کرد: اخیرا در نقطه‌ای در کوسالان درگیری بود و افرادی که سالها در آن اطراق داشتند فروپاشی شدند و برای همین نسبت دادن آتش سوزی از سوی دشمنان چندان عجیب نیست.

دریافت زکات و هزینه‌کرد آن کاملا شفاف است

حجت الاسلام  والمسلمین پورذهبی در بخش دیگری از سخنانش به دریافت ۵۲ میلیارد تومان زکات از مردم اشاره کرد و ادامه داد: بودجه کمیته امداد استان ۲ هزار میلیارد تومان بوده و ۵۲ میلیارد تومان فقط زکات است که شامل غلات، مال‌التجاره، مستحبی، فطره و کفاره می شود.

وی با بیان اینکه در فضای آسیب‌زا ارائه مطلب بدون شفاف سازی عام درست نیست، اضافه کرد: از این مبلغ ۳۵ میلیارد تومان زکات فطره بود که سهم فقراست و توسط خود مردم هزینه و تنها در کمیته امداد ثبت می‌شود، ضمن اینکه زکات کفاره نیز مانند فطره است و در نماز عید پرداخت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: زکات غلات وارد حساب کمیته امداد می شود که سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده و اسناد آن موجود است، ضمن اینکه زکات مال التجاره هم هفت میلیارد تومان بود.

لینک کوتاه : https://pourzahabi.ir/?p=7685

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.