2

نشست هم‌اندیشی و تکریم روحانیون طرح هجرت

  • کد خبر : 7922
  • ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۹:۰۱
نشست هم‌اندیشی و تکریم روحانیون طرح هجرت

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: مبلغ باید جلوه‌گر اخلاق باشد نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، گفت: فرد مبلغ باید جلوه‌گر اخلاق باشد و غیبتی از او سر نزند. حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی و تکریم روحانیون طرح هجرت که در سالن جلسات کتابخانه امام خامنه‌ای در این شهر برگزار شد، با قدردانی […]

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: مبلغ باید جلوه‌گر اخلاق باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، گفت: فرد مبلغ باید جلوه‌گر اخلاق باشد و غیبتی از او سر نزند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی و تکریم روحانیون طرح هجرت که در سالن جلسات کتابخانه امام خامنه‌ای در این شهر برگزار شد، با قدردانی از زحمات طلاب و روحانیون، اظهار داشت: دین از “اعتقادات، احکام و اخلاق” تشکیل شده است. مبلغان دین باید این سه کار را انجام دهند.

وی با بیان اینکه فرد مبلغ باید جلوه‌گر اخلاق باشد و غیبت از او سر نزند، گفت: عرصه تبلیغ، عرصه آزمودن یک نفر است، مسئولیت با مبلغ بودن فرق دارد. اگر مبلغ توانست به یک روستایی برود و افراد را دور خود جمع کند و از لحاظ اعتقادی و اخلاقی تأثیر گذاشت، آن وقت مبلغ خوبی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بر ضرورت به روز بودن اطلاعات علمی ماموستایان و روحانیون تأکید کرد و افزود: روحانیت باید همیشه به روز بوده و به نیازها و مسائل روز پاسخ دهد. نباید که در سخنرانی‌ها مطالب تکراری به مخاطب ارائه دهیم.

وی رعایت شأن یک مبلغ را از دیگر انتظارات و لازمه فعالیت در این حوزه دانست و تصریح کرد: وقتی یک مبلغ برای تبلیغ به جایی می‌رود باید متانت و اخلاق را رعایت کند.

پورذهبی به پیشرفت چشمگیر ایران در بخش‌های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: گرچه شاید مشکلاتی وجود داشته باشد اما زندگی کردن، میزان امکانات و اقدامات نظام در کردستان قبل و بعد از انقلاب قابل قیاس نیست.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب، بر ضرورت دوری از ایجاد ناامیدی و انفعال تأکید کرد و بیان کرد: متأسفانه برخی‌ها گرفتار این وضعیت شده‌اند و مدام دنبال ایجاد ناامیدی هستند، باید مراقب باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه مسئولان همواره در خدمت مردم باشند، خاطرنشان کرد: بنده همواره خود را خاک پای مردم دانسته و از هیچ تلاشی در جهت پیگیری رفع مشکلات مردمی دریغ نمی‌کنم.

پورذهبی تأکید کرد: باید با روحیه جهادی و لحظه به لحظه در جهت تبلیغ دین اسلام، پیگیری مشکلات مردمی و استان تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام نادر رنجبر مدیر حوزه علمیه استان کردستان نیز در این مراسم پیرامون اهمیت تبیین به ایراد سخنرانی پرداخت.

در پایان این مراسم از روحانیون طرح هجرت در استان کردستان تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://pourzahabi.ir/?p=7922

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.